Sunday, Aug 18, 2024

صفحه نخست » انتشار اولین ویدئو از آرزو بدری در بیمارستان + واکنش مسیح علی نژاد

video.jpgاولین ویدئو از آرزو بدری زنی که مورد اصابت گلوله ماموران نیروی انتظامی قرار گرفته منتشر شد. مسیح علینژاد با انتشار این ویدئو نوشت که جو امنیتی در بیمارستان ایجاد شده و جمهوری اسلامی تلاش می‌کند با فشار و اجبار خانواده را مجبور به بیان روایت غیرواقعی کنند

مسیح علی نژاد در اینستاگرام نوشت:

این اولین ویدیو از آرزو بدری از داخل بیمارستان است که برای من از سوی یکی از نزدیکان کادر بیمارستان ارسال شده است. این منبع آگاه گفت: فضای بیمارستان به شدت امنیتی شده و روز گذشته یک تیم فیلمبرداری با هماهنگی سردار رادان به بیمارستان آمدند و خانواده را مجبور کردند که در مقابل دوربین بگویند از شرایط راضی هستند.

آرزو در مقابل این فشار گریه کرد و گفت راضی به فیلمبرداری نیست. با وجود اینکه خانواده آرزو بدری به شدت مخالف این بودند که جلوی دوربین بنشینند و حرف بزنند اما در نهایت نیروهای امنیتی با تهدید و زور آنها را مجبور به گفتن مطالب مورد نظر خودشان کردند. گفتنی است با وجود وخامت حال آرزو از خود او هم روی تخت بیمارستان اعتراف اجباری گرفته‌ شده است. این ظلم آشکار به زنی است که هم به او به خاطر حجاب شلیک کردند و هم تمام خانواده‌اش را تهدید میکنند که اگر رضایت خود را اعلام نکنید هزینه درمان و بیمارستان را پرداخت نخواهند کرد.

در برابر حکومتی که خانواده را مجبور به تکرار سناریوی ساختگی جلوی دوربین می‌کند نباید سکوت کنیم و آرزو را تنها بگذاریم. به گفته این منبع موثق روز گذشته همزمان با حضور تیم فیلمبرداری نیروهای سرکوبگر از پدر، برادر و خواهر آرزو نیز با فشار و تهدید خواستند که مقابل دوربین سخن بگویند. بیایید همه ما خانواده آرزو باشیم.

اخذ اعترافات اجباری از آرزو بدری، قربانی حجاب اجباری

ایران وایر - شماری از رسانه‌های و فعالین حقوق‌بشر، روز یکشنبه۲۸مرداد اعلام کردند «آرزو بدری»، زن جوانی که به‌خاطر حجاب هدف گلوله ماموران قرار گرفت، تحت فشار ماموران امنیتی مجبور به اعتراف علیه خود شده است.

«مسیح علی‌نژاد»، روزنامه‌نگار و فعال شناخته شده حقوق‌بشر با انتشار ویدیویی از آرزو بدری روی تخت بیمارستان ولیعصر تهران، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «فضای بیمارستان به‌شدت امنیتی شده و روز گذشته یک تیم فیلم‌برداری با هماهنگی سردار رادان به بیمارستان آمدند و خانواده را مجبور کردند که در مقابل دوربین بگویند از شرایط راضی هستند.»

به گفته این منبع، «آرزو در مقابل این فشار گریه کرد و گفت راضی به فیلم‌برداری نیست. باوجود اینکه خانواده آرزو بدری به‌شدت مخالف این بودند که جلوی دوربین بنشینند و حرف بزنند، اما در نهایت نیروهای امنیتی با تهدید و زور آن‌ها را مجبور به گفتن مطالب مورد نظر خودشان کردند.»

مسیح علی‌نژاد به نقل از این منبع نوشته روز گذشته هم‌زمان با حضور تیم فیلم‌بردری نیروهای امنیتی از پدر، برادر و خواهر آرزو نیز با فشار و تهدید خواستند که مقابل دوربین سخن بگویند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

شبکه خبری «ایران اینترنشنال» نیز در گزارشی با تایید اخذ اعترافات اجباری از آرزو بدری نوشته آرزو بارها در حین فشار برای اعتراف گفته است توان ادامه دادن ندارد، اما با تهدید و اجبار ماموران مجبور به مصاحبه شده است.

آرزو بدری زن ٣١ ساله اهل محمودآباد مازندران و مادر دو فرزند در یک مرداد هنگام برگشت از محل کار با خودرو شخصی در شهر نور از ناحیه کمر مورد شلیک ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت و از ناحیه نخاع و ریه به شدت آسیب دید.

برای خودرویی که آرزو بدری سرنشین آن بوده، به‌اتهام رعایت نشدن حجاب اجباری از سوی سرنشینان، «حکم توقیف» صادر شده بوده و پلیس از در عقب سمت راننده به خودرو شلیک کرد.

آرزو بدری هم‌اکنون در بیمارستان ولیعصر تهران تحت کنترل شدید نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بستری است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy