Wednesday, Aug 21, 2024

صفحه نخست » اسرائیل برای اولین بار یک فرمانده جنبش فتح را ترور کرد

fatah.jpgگزارش های تایید نشده حاکی از آن است که یکی از اعضای سپاه در میان کشته شدگان است

رادیو بین المللی فرانسه - یکی از رهبران جنبش فتح و یک منبع امنیتی لبنانی به خبرگزاری فرانسه گفتند که یک مقام این جنبش فلسطینی در حمله روز چهارشنبه اسرائیل به شهر صیدا در جنوب لبنان کشته شده است. ارتش اسرائیل هم تایید کرد که یک «حمله هوایی» در جنوب لبنان برای هدف قرار دادن خودروی حامل خلیل المقدح، از فرماندهان نظامی جنبش فتح انجام داده است. ارتش اسرائیل او را به همکاری با سپاه پاسداران ایران و «دست داشتن در سازماندهی حملات تروریستی» و «قاچاق سلاح» به کرانه باختری اشغالی متهم کرده است.

این اولین بار از زمان شروع جنگ غزه و شروع تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان است که فردی از تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس اینگونه کشته می‌شود.

یکی از مقامات ارشد فتح به خبرگزاری فرانسه گفت که خلیل مقدح، یکی از رهبران «گردان‌های شهدای الاقصی» که شاخه نظامی جنبش فتح است، «در حمله اسرائیل به صیدا هدف قرار گرفته است». یک منبع امنیتی لبنانی هم به خبرگزاری فرانسه گفت که حمله به خودروی وی زمانی اتفاق افتاد که او در حال رانندگی در نزدیکی اردوگاه‌های فلسطینی در نزدیکی شهر صیدا، در جنوب لبنان بود.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه تایید کرد که یک «حمله هوایی» در جنوب لبنان برای هدف قرار دادن خودروی حامل خلیل المقدح انجام داده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل، او و برادرش منیر مقدح را به همکاری با سپاه پاسداران ایران و «دست داشتن در سازماندهی حملات تروریستی» و «قاچاق سلاح» به کرانه باختری اشغالی متهم کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

منیر مقدح، فرمانده «گردان‌های شهدای الاقصی»، در بیانیه‌ای به شبکه المیادین مستقر در بیروت، تأیید کرد که این حمله برادرش خلیل مقدح را هدف قرار داده است و تصریح کرد که وی یکی از مقامات ارشد نظامی فتح بوده است.

یکی از اعضای کمیته مرکزی فتح در رام الله که مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی است، روز چهارشنبه مدعی شد که «ترور» یکی از مقامات فتح در لبنان «دلیل دیگری است که اسرائیل می‌خواهد منطقه را به آتش بکشد و آن را وارد یک جنگ گسترده کند.».

از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر، حزب‌الله لبنان و متحدانش، از جمله حماس مسئولیت حملات به اسرائیل از جنوب لبنان را به عهده گرفته‌اند، اما فتح سیاست اعلامی برای مشارکت در این خشونت‌ها نداشت.

از آن زمان ارتش اسرائیل با انجام حملاتی به عمق خاک لبنان و هدف قرار دادن مقامات حزب‌الله و متحدان لبنانی و فلسطینی آن به حملات این گروه‌ها پاسخ داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy