Tuesday, Aug 27, 2024

صفحه نخست » استعفایی برای هیچ؟ بازگشت جواد ظریف به دولت پزشکیان

zarif.jpgایران وایر - «محمدجواد ظریف»، معاون مستعفی «مسعود پزشکیان» اعلام کرد که با همان سمت «معاونت راهبردی»، به دولت بازگشته است.

او در حساب کاربری‌ خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم‌جمهوری و با دستور کتبی ایشان، با توکل به خدا و امید به همراهی و راهنمایی مردم بزرگوار، انجام وظیفه در معاونت راهبردی رییس‌جمهور را ادامه خواهم داد.»

ظریف در تاریخ ۲۲مرداد۱۴۰۳ اعلام کرده بود که به‌دلیل فشارهای مرتبط با دوتابعیتی بودن فرزندانش، از معاونت مسعود پزشکیان استعفا داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این پیام درحالی منتشر شد که ظریف ساعاتی پس از معرفی فهرست جنجالی وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان، تجربه ریاست شورای راهبری برای انتخاب کابینه را «پر از کاستی» توصیف کرد و اعلام نمود که این تجربه، «در کنار مشکلات دیگر، برای بنده ادامه راه در دانشگاه را رقم زد.»

اعلام رسمی فهرست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان برای اخذ رای اعتماد از مجلس با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد و بخشی از اصلاح‌طلبان و حامیان آقای پزشکیان در انتخابات از ترکیب وزرا ابراز ناامیدی کردند.

ظریف، معاون راهبردی رییس‌جمهور چهاردهم، پس از دیدار اعضای هیات دولت با رهبر جمهوری اسلامی، اعلام کرد که به دولت بازگشته است.

او همچنین در رابطه با دولت چهاردهم نوشت: «امروز اعضای دولت در شرایطی به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند که بالاترین حضور بانوان و اقوام و مذاهب در هیات دولت، نشانگر صداقت و شجاعت رییس‌جمهور محترم در عمل به وعده‌های انتخاباتی بود که امیدوارم به همین شکل ادامه یابد و وفاق ملی بر پایه توسعه انسان‌محور و مردم‌بنیاد حاصل آن باشد.»

ظریف در بخش پایانی این یادداشت، از «حضور دیرهنگام در دیدار رهبری» نیز پوزش خواست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy