Sunday, Sep 8, 2024

صفحه نخست » گزارشی خبرساز درباره عملکرد بی‌بی‌سی در پوشش اخبار جنگ اسرائیل و حماس، "این رسانه بیطرف نیست"

8-3.jpgمنوتو - گزارشی درباره عملکرد شبکه بی‌بی‌سی در پوشش اخبار جنگ اسرائیل و گروه تروریستی حماس منتشر شده است. روزنامه بریتانیایی تلگراف این گزارش را بررسی کرده است. تلگراف نوشت: «بنابر گزارش تکان‌دهنده‌ای که اخیرا منتشر شده است، بی‌بی‌سی بیش از ۱۵۰۰ بار در طول اوج جنگ اسرائیل و حماس دستورالعمل‌های سردبیری خود را نقض کرده است».

این روزنامه می‌افزاید: «به گفته نویسندگان آن که چهار ماه از محتوای بی‌بی‌سی را در تلویزیون، رادیو، اخبار آنلاین، پادکست‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحلیل کردند، این گزارش یک الگوی عمیقا نگران‌کننده از سوگیری علیه اسرائیل را نشان داده است».

این روزنامه بریتانیایی نوشت: «به گفته نویسندگان آن که چهار ماه از محتوای بی‌بی‌سی را در تلویزیون، رادیو، اخبار آنلاین، پادکست‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحلیل کردند، این گزارش یک الگوی عمیقا نگران‌کننده از سوگیری علیه اسرائیل را نشان داده است».

این پژوهش که توسط ترِوِر اسرسون، وکیل بریتانیایی، مدیریت شده بود، همچنین نشان داد که اسرائیل در پوشش‌های رسانه‌ای بی‌بی‌سی بیش از ۱۴ برابر بیشتر از حماس با نسل‌کشی مرتبط شده است. تلگراف درباره تیم تهیه‌کننده این گزارش نوشت: «یک تیم متشکل از حدود ۲۰ وکیل و ۲۰ دانشمند علوم داده در این پژوهش مشارکت داشتند که از هوش مصنوعی برای تحلیل ۹ میلیون کلمه از محتوای بی‌بی‌سی استفاده کردند».

این روزنامه می‌نویسد: «پس از کشتار ۷ اکتبر، بی‌بی‌سی به طور گسترده به دلیل عدم استفاده از واژه «تروریست» برای توصیف حماس محکوم شد. در اواخر اکتبر، بی‌بی‌سی اعلام کرد که حماس را «در صورت امکان» به عنوان یک «سازمان تروریستی ممنوعه» توصیف خواهد کرد». نمایندگان پارلمان، اعضای مجلس اعیان و چندین گروه یهودی نگرانی خود را نسبت به یافته‌های این گزارش ابراز کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy