Saturday, Sep 21, 2024

صفحه نخست » ویدیوی جنجالی پرت‌کردن جسد ۳ فلسطینی از روی پشت‌بام (منتسب به سربازان اسرائیلی)

roof.jpgیورونیوز - به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سربازان اسرائیلی پس از حمله روز پنجشنبه در بخش شمالی کرانه باختری اشغالی، ۳ پیکر ظاهراً بی‌جان را از پشت بام به پایین پرت کردند.

خبرنگار آسوشیتدپرس که در شهر قباطیه در کرانه باختری حاضر بود گزارش داد که خود شاهد اقدام سربازان در پرت کردن چند نفر از پشت بام و خارج کردن آنها از دید بوده است.

این آخرین اقدام مغایر با موازین حقوق بشر و قوانین جنگی است که از زمان حمله ۷ اکتبر نیروهای شبه‌نظامی حماس به اسرائیل؛ به ارتش اسرئیل منتسب می‌شود. گروه‌های حقوق بشری تاکنون بارها بر توسل بیش از حد نیروهای اسرائیلی به زور و قوه قهریه تاکید کرده‌اند.

ارتش اسرائیل نیز در واکنش به این تصاویر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حادثه جدی است و با ارزش‌های ارتش اسرائیل و انتظاراتی که از سربازان اسرائیلی می‌رود همخوانی ندارد».

مقام‌های ارتش اسرائیل از بررسی این حادثه خبر دادند. اسرائیل مدعی است که نیروهایش چهار شبه‌نظامی را در جریان عملیات روز پنجشنبه در قباطیه کشته‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

وزارت بهداشت فلسطین در رام الله این خبر را فورا تایید نکرد، اما از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر توسط نیروهای اسرائیلی خبر داد.

در ویدئوی ای پی، سه سرباز اسرائیلی در حالی دیده می‌شوند که فردی را روی بام به سمت لبه می‌کشند و سپس او را پرت می‌کنند. در پشت بام مجاور، سربازان پیکر بی‌حرکت دیگری را با دست و پا بلند کرده‌اند و آن را به لب بام می‌برند. در مورد سوم، یک سرباز قبل از اینکه بدن از دید خارج شود به آن لگد می‌زند.

عکس‌های خبرگزاری ای پی از حمله روز پنج‌شنبه همچنان نشان می‌دهد که یک بولدوزر ارتش اسرائیل در نزدیکی ساختمان‌هایی که اجساد در آن رها شده‌اند در حال حرکت است.

هویت کشته شدگان و علت مرگ آنها هنوز مشخص نشده است.

ارتش اسرائیل معمولا اجساد فلسطینیان کشته‌شده را معمولا جمع‌آوری نمی‌کند ولی گهگاه برخی از آن‌ها را به اسرائیل منتقل می‌کند.

طبق قوانین بین‌المللی، سربازان باید اطمینان حاصل کنند که با پیکرها، چه خودی چه دشمن، رفتار شایسته‌ و انسانی صورت گیرد.

در حالی که توجه جهان بر وقایع غزه متمرکز است، تعداد زیادی فلسطینی در کرانه باختری نیز در حملات پی در پی ارتش اسرائیل کشته و زخمی شده‌اند.

شمال کرانه باختری شاهد برخی از شدیدتری خشونت‌ها از زمان آغاز جنگ بوده است.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy