Saturday, Sep 21, 2024

صفحه نخست » اکبر گنجی: پزشکیان در حال پیگیری آزادی کلیه زندانیان سیاسی و رفع حصر است

siasi.jpgاکبر گنجی

🔹پزشکیان در حال مذاکره است تا کلیه زندانیان سیاسی در اسرع وقت آزاد شوند و از مهندس موسوی و زهرا رهنورد هم رفع حصر صورت گیرد.

🔹نکته جالب این است که محسنی اژه ای کاملاً موافق و همراه است. تنها نگرانی اژه ای این است که افرادی چون مصطفی تاجزاده آزاد شوند و دائم علیه آیت الله خامنه ای سخن بگویند. آزادی هایی که در این مدت و روز تولد پیامبر گرامی اسلام هم صورت گرفت، در این چارچوب است.

🔹اگر این فرایند با مشکل و مانعی برخورد کند، ربطی به پزشکیان ( که مسئولیت و اختیار قانونی در این مورد ندارد) و محسنی اژه ای (که مسئولیت و اختیار قانونی دارد) ندارد.

🔹آزادی زندانیان از اختیارات رهبری است و محسنی اژه ای هم اگر راه های قانونی وجود داشته باشد، از طریق قوه قضاییه شخصاً اقدام خواهد کرد. مانند چند مورد اخیر.

🔹به طور قطع وجود أمثال تاجزاده در بیرون بسیار موثرتر است تا در زندان. در مورد مهندس موسوی و زهرا رهنورد، به غیر از ضرورت تصویب شورای عالی امنیت ملی، تصویب آیت الله خامنه ای ضروری است که همه از حساسیت او در این مورد آگاه هستند. اما پزشکیان در این مورد هم مذاکره کرده و در حال پیگیری است. پزشکیان بدون کسب موافقت رهبری هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. در مورد مذاکره مستیقم با آمریکا هم نیازمند موافقت اوست. به همین دلیل دائم از وحدت و وفاق سخن می گوید تا موانع توسعه را از پیش پای بر دارد.

🔹به امید آنکه کلیه زندانیان سیاسی در اسرع وقت آزاد شوند و رفع حصر هم در اسرع وقت صورت گیرید. اگر مشکلی پیش نیاید، شاید بتوان امیدوار بود که این فرایند تا پایان سال جاری تکمیل شود.

🔹گذار غیر خشونت آمیز به دموکراسی مسئله همیشگی است.

:::


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy