Sunday, Sep 22, 2024

صفحه نخست » هانیه توسلی با ممانعت از بازیگری روبه‌رو است

22-3.jpgایران وایر - وکیل «هانیه توسلی»، بازیگر حامی اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، حضور موکلش در پروژه‌های سینمایی را تکذیب کرد و نوشت هانیه توسلی با «ممانعت از بازیگری» روبه‌رو است.

«مریم کیان ارثی»، وکیل دادگستری، روز یکشنبه۱مهر در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «با اینکه موکلم خانم هانیه توسلی حکمی مبنی‌بر ممنوعیت از کار نداشته است، ضمن تکذیب خبر منتشر شده درباره حضور ایشان در پروژه‌های سینمایی، ایشان همچنان با ممانعت از بازیگری روبه‌رو است.»

خانم کیان ارثی توضیح نداده است که این ممانعت از سوی چه نهادی برای هانیه توسلی ایجاد شده است.

هانیه توسلی ازجمله بازیگران سینمای ایران بود که بعد از مرگ «مهسا (ژینا) امینی» از اعتراضات سراسری حمایت کرد و در کنار معترضان ایستاد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این بازیگر شامگاه ۲۵شهریور سال گذشته و چند ساعت پس از انتشار استوری‌هایی در اینستاگرام در اولین سالگرد کشته شدن مهسا ژینا امینی بازداشت شد.

هانیه توسلی در اینستاگرام خود مهسا امینی را اسطوره خوانده و نوشته بود: «سکوت ... تصویر گویاست. این آخرین لبخندش.آخرین عکس. بی‌گناهی و جوانی و زیبایی و خون پاک. اسطوره‌ای زاده شد. مهسا جاودانه است.»

براساس رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، هانیه توسلی به‌دلیل انتشار آنچه مطالب «خلاف واقع و به قصد تشویش اذهان عمومی» خوانده شده، «به تحمل شش ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی» محکوم شد، اما «اجرای حبس به مدت سه سال» تعلیق شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy