Monday, Sep 23, 2024

صفحه نخست » پیام وزیر جدید امور خارجه فرانسه به زنان ایران

fr.jpgرادیو بین المللی فرانسه - ژان نوئل بارو روز دوشنبه در مراسم معرفی خود به عنوان رئیس جدید دستگاه دیپلماسی فرانسه گفت که زنان ایرانی و افغانستانی «تنها نیستند» و فرانسه «در کنار آن‌ها» خواهد بود.

او در جمع دیپلمات‌ها و روزنامه‌نگاران حاضر در ساختمان وزارت امور خارجه گفت: «من به زنان ایرانی می‌گویم، به دختران جوان در افغانستان می‌گویم: فریاد پریشانی آن‌ها را شنیدم، شما تنها نیستید، ما در کنار شما خواهیم بود».

وزیر ۴۱ ساله فرانسوی با گرایش میانه‌رو در هنگام تحویل گرفتن مسئولیت وزارت خارجه از استفان سژورنه، وزیر پیشین، تاکید کرد: «هر زمان که آزادی‌های اساسی، حقوق بشر و اقلیت‌ها در خطر باشد، این وزارتخانه به طور کامل بسیج خواهد شد».

آقای بارو که در دولت سابق وزیر مشاور در امور اروپا بود، چهار «چالش» را که به اعتقاد او جهان با آن‌ها روبرو است، فهرست کرد: چالش‌های صلح، آب و هوا، دموکراسی و رفاه.

او افزود: «ما در دوره‌ای از بحران‌های ژئوپلیتیکی بسیار جدی زندگی می‌کنیم. نظم بین‌المللی هرگز در معرض چنین بادهای خشنی قرار نگرفته است که بخواهند آن را ریشه‌کن و با نظم بین‌المللی مبتنی بر زور جایگزین کنند».

او تاکید کرد: « این وزارتخانه در اوکراین، در خاورمیانه، در هائیتی، در منطقه دریاچه‌های بزرگ، در دریای چین، با تمام وجود از قوانین بین‌المللی در خدمت صلح عادلانه دفاع خواهد کرد».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

وی همچنین با اشاره به اینکه دموکراسی از همه طرف مورد حمله قرار گرفته، اعلام کرد که فرانسه از خود در برابر تمام دخالت‌های خارجی و تهدیدهای ترکیبی دفاع خواهد کرد.

به عنوان اولین ماموریت مهم، آقای بارو باید به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک برود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy