Wednesday, Sep 25, 2024

صفحه نخست » "مسعود پزشکیان نماینده ایران و رئیس جمهور ایران نیست"

ganji.jpgآیت الله خامنه ای مخالف یا موافق مواضع پزشکیان در نیویورک است؟

اکبر گنجی - ویژه خبرنامه گویا

🔹️در دوران شاه سیاست خارجی ایران در انحصار محمد رضا پهلوی بود و در دوران جمهوری اسلامی مطابق تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی در انحصار ولی فقیه است. آیا سیاست خارجی آمریکا را روسای جمهور آمریکا تعیین نمی کنند؟؟؟!!!

🔹️همیشه متن مکتوب سخنرانی های محمد خاتمی، احمدی نژاد، حسن روحانی، ابراهیم رئیسی و مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل از قبل در اختیار آیت الله خامنه ای قرار گرفته و رهبری هر نکته ای را لازم به اصلاح می دیده در آنها انجام داده و سپس از سوی رئیس جمهور وقت در سازمان ملل قرائت شده است.

🔹️یکبار برخی از مشاوران یک نکته مهم و لازم را به یک رئیس جمهور تذکر می دهند که باید در متن سخنرانی گنجانده و سپس در سازمان ملل قرائت شود. آن رئیس جمهور هم آن إصلاحات را پذیرفته و مهم به شمار می آورد. اما می گوید اکنون دیگر فرصتی نیست که اصلاح را به نظر رهبری رسانده و سپس در متن بگنجانند و در ترجمه هم اضافه کنند.

🔹️متن سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل را هم رهبری خوانده و تایید کرده است.

🔹️آنچه پزشکیان در گفت و گوهای با مدیران رسانه های آمریکا و «سی ان ان» ‌گفته و امروز هم در مصاحبه با همه رسانه های جهان خواهد گفت؛ در چارچوب همان متن سخنرانی اصلی است که به تایید آیت الله خامنه ای رسیده است: صلح طلبی، خلع سلاح خاورمیانه از سلاح های اتمی و کشتار جمعی، حل اختلافات از طریق گفت و گو به جای جنگ، احیای برجام، و غیره. هدف پزشکیان ساختن یک تصویر جدید از ایران دوران جمهوری اسلامی است.

🔹️انکار نمی توان کرد که احتمال دارد در تعیین مصداق میان رهبری و روسای جمهور اختلافی رخ داده باشد. گفت و گوی تلفنی حسن روحانی با باراک أوباما یکی از آن مصادیق است که بعداً رهبری در سخنرانی عمومی اش آن را محترمانه تذکر داد. اما در حین حضور روحانی در نیویورک پشت او را خالی نکرد.

🔹️ محمد جواد ظریف همیشه یکی از نیروهای آیت الله خامنه ای بوده است. ظریف بدون موافقت رهبری نه می توانست وارد دولت پزشکیان شود و نه مطلقا می توانست با رئیس جمهور به نیویورک برود. تعیین عراقچی به عنوان وزیر خارجه از مواردی بود که رهبری بر آن «تأکید» کرد.

🔹️أصول گرایان افراطی و جلیلیست ها در روزهای اخیر همزبان و همراستا با نتانیاهو و موساد و اسرائیل در رسانه ها و مجلس به شدت به مسعود پزشکیان حمله کرده و می کنند و به دنیا این پیام را ارسال کرده و می کنند: مسعود پزشکیان نماینده ایران و رئیس جمهور ایران نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy