Wednesday, Sep 25, 2024

صفحه نخست » ساخت ده هزار خانه در ونزوئلا توسط جمهوری اسلامی

25.jpgدویچه وله - در حالی که بسیاری از شهروندان در ایران با مشکل کمبود مسکن و نرخ اجاره‌های بالا روبه‌رو هستند، اعلام شده است، "ایران ۱۰ هزار خانه در ونزوئلا ساخت."
خبرگزاری ایلنا در گزارشی به این موضوع پرداخته و با اعلام اینکه "کار ساخت این خانه‌ها از دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد آغاز شده بود" نوشته است: «سه هزار واحد مسکونی در مرحله اول از سوی ایرانی‌ها در این کشور ساخته شد، پس از آن کنسرسیوم دیگری هم ورود کرد و در نهایت ایرانی‌ها ۱۰ هزار مسکن در ونزوئلا ساختند.»
بنا بر اعلام رئیس کانون انبوه‌سازان تهران، "بازار ونزوئلا اوایل کار بازار بسیار خوبی برای ایرانیان بود و هزینه‌ها را با دلار پرداخت می‌کردند اما در حال حاضر پرداخت دلاری متوقف شده و هزینه‌ها را واحد پول کشورشان پرداخت می‌کنند و شرکت‌های ایرانی باید در ونزوئلا این پول را به دلار تبدیل کنند که هیچ صرفه اقتصادی ندارد."
ایرج رهبر همچنین گفته است، از آنجا که حضور در پروژه‌های خارجی ریسک بسیار بالایی برای بخش خصوصی دارد، بعضا از جایگاه و شرایط ایران سوء‌استفاده می‌شود. موضوع ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در ونزوئلا در عین حال با انتقادات برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز روبه‌رو شده است.
کاربری نوشته است: «ما امسال سه برابر نرخ معمول مجبور شدیم خونه اجاره کنیم اون وقت آقایون تشریف بردن به داد مستاجران ونزوئلا رسیدند!» کاربر دیگری نیز با طعنه به دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و همچنین دیگر رسای جمهوری ایران نوشته است: «احمدی‌نژاد جز ویرانی هیچی برای ایران نداشت و فن مردم ونزوئلا بود! درست! دولت‌های بعدی چی؟ روحانی، رئیسی و حالا هم پزشکیان همون مسیر و ادامه میده و مستاجران ایرانی جایی در معادله مسئولان ندارند!»


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy