Wednesday, Sep 25, 2024

صفحه نخست » اخراج محمدحسین سپهری از آموزش و پرورش با حکم دیوان عدالت اداری

25-3.jpgایران وایر - شعبه ۲۵ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، حکم اخراج «محمدحسین سپهری»، معلم زندانی از وزارت آموزش و پرورش را تایید کرد.

براساس این حکم دیوان عدالت اداری، آقای سپهری که در زندان وکیل‌آباد مشهد ایام حبس خود را می‌گذراند، از آموزش و پرورش اخراج شده است. این معلم زندانی خردادماه سال جاری به تحمل هشت سال حبس محکوم شد.

بر اساس اعلام «اصغر سپهری» برادر محمدحسین سپهری در شبکه اجتماعی «ایکس»(توییتر سابق)، «علی‌اکبر رشیدی»، رئیس شعبه ۲۵ تجدید نظر دیوان عدالت اداری، اعتراض محمدحسین سپهری را رد کرده و حکم اخراج او از آموزش و پرورش را تایید کرده است.

اصغر سپهری بیستم خردادماه هم در شبکه ایکس از تایید احکام خواهرش فاطمه و دو برادرش محمد حسین و حسین به حبس‌های طولانی مدت خبر داده و نوشته بود: «پس از جلسه دوم دادگاه در تاریخ ۱۷خرداد، حسین یزدان‌خواه، قاضی شعبه ۵ دادگاه انقلاب مشهد، احکام زیر را صادر کرد:

فاطمه سپهری ۷ سال حبس به دلیل حمایت از اسرائیل، ۷ سال حبس بابت اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی، ۳ سال حبس به دلیل توهین به خامنه‌ای، و یک سال و شش ماه برای فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی محکوم شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

محمدحسین سپهری ۵ سال برای اجتماع و تبانی، ۲ سال به دلیل توهین به خامنه‌ای و یک سال برای فعالیت تبلیغی علیه نظام و حسین سپهری ۳ سال و ۷ ماه حبس به دلیل اجتماع و تبانی، یک سال و ۴ ماه حبس به دلیل توهین به خامنه‌ای، ۷ ماه حبس برای فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شده‌اند.»

او در ادامه نوشته بود: «خواهرم از ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در زندان است و تلفن‌اش به شدت کنترل می‌شود. در این مدت با وجود جراحی قلب باز در ۷ مهرماه و جراحی بر روی دست در ۱ مرداد سال گذشته هیچ مرخصی نداشته است.

برادرانم در ۶مهرماه سال گذشته، یک روز قبل از عمل جراحی خواهرم در بیمارستان قائم، زمانی‌که پیگیر درمان او بودند، بازداشت شدند. محمدحسین سپهری بیش از ۸ ماه است که در زندان وکیل‌آباد مشهد محبوس است.»

آزادی کوتاه مدت و بازداشت مجدد

محمدحسین سپهری، معلم و یکی از امضا کنندگان نامه درخواست استعفای خامنه‌ای که پیشتر و شامگاه ۸ خرداد از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شده بود، بلافاصله پس از آزادی در مقابل زندان وکیل آباد مشهد گفته بود: «شرط حل مشکلات ایران این است که از جمهوری اسلامی به صورت کامل، تمام و بدون قید و شرط عبور کنیم.» آقای سپهری در ویدیوی اظهاراتش در مقابل زندان مشهد گفته بود: «همین موضع را به بازجویی که خبر آزادی را به او داده بیان کرده است.»

آزادی آقای سپهری که پس از تحمل ۴ سال حبس در زندان‌های حکومت جمهوری اسلامی روی داده بود طولی نکشید. او بار دیگر در ۶ مهر ۱۴۰۲ همزمان با وخامت حال «فاطمه سپهری»، زندانی سیاسی، همراه با برادرش«حسین سپهری» بار دیگر بازداشت شدند.

ساعاتی پس از بازداشت آنها، خسرو علی‌کردی، وکیل دادگستری، اعلام کرد: «علاوه بر برادران خانم سپهری، حمیده مهدوی معین، دختر این زندانی سیاسی نیز، روز پنجشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.»

در حالی که خانم سپهری از زندان به بیمارستان انتقال یافته و به عمل فوری قلب باز نیاز داشت، حسین و محمدحسین سپهری، دو برادر او را بازداشت کردند.

اصغر سپهری، برادر این زندانی سیاسی، روز پنج‌شنبه ششم مهر با تأیید خبر بازداشت دو برادرش، به صدای آمریکا گفت که خواهرزاده‌هایش، یعنی فرزندان فاطمه سپهری بازداشت نشده‌اند.

او همچنین در توییتی نوشت: «نیروهای امنیتی با حضور در بیمارستان قائم مشهد، برادرم محمدحسین سپهری و برادر دیگرم حسین سپهری را بازداشت کردند.»

محمدحسین سپهری، برادر فاطمه سپهری، در ساعات گذشته اعلام کرد نتایج عمل آنژیوگرافی نشان داده دو رگ از سه رگ اصلی قلب این زندانی سیاسی مخالف جمهوری اسلامی گرفتگی ۹۵ درصدی دارد و انجام عمل قلب باز ضروری است.

او همچنین در پیامی ویدئویی گفت: «خواهرم یک پیام داشت و از من خواست به علی خامنه‌ای بگویم آن علف هرزی که در سال ۵۷ در خاک پاک این مملکت رشد کرد و ما برایش همه چیز دادیم و حتی خون دادیم را تا از ریشه در نیاورم دست‌بردار نیستم! مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی!»

بر اساس ویدیویی که محمدحسین سپهری برادر فاطمه سپهری، از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای که در زندان مشهد محبوس است منتشر کرده، قلب او دچار گرفتگی در ناحیه رگ است و باید به سرعت تحت عمل جراحی قلب باز قرار بگیرد.

تغییر ادبیات حاکمیت نشانه ترس و وحشت است

آقای سپهری دانش‌آموخته رشته فیزیک و معلمی است که از سال ۱۳۹۸ به دنبال امضای بیانیه موسوم به «بیانیه ۱۴» که خواهان استعفای علی خامنه‌ای شده بود بازداشت شد.

او پیشتر و زمانی که در زندان وکیل‌آباد مشهد، تحمل حبس می‌کرد؛ با ارسال نامه‌ای سرگشاده به مناسبت روز معلم بر لزوم مبارزه با جمهوری اسلامی تاکید کرده و نوشته است: «اگر این رژیم را متوقف نکنیم شاید در آینده نزدیک دیگر ایران وجود نداشته باشد.»

این معلم در ابتدای نامه خود نوشته آنچه موجب شده است «علیرغم درآمد اندک از بهشت کوچک خود» و کسانی که دوستشان داشته بگذرد و رنج مبارزه و زندان را برخود هموار کند «این واقعیت غیرقابل کتمان بود که این طاعون فراگیر چهل ساله بدون تردید و به زودی به مصیبت‌بارترین شکل ممکن بر زندگی همه از جمله فرزندانم خود را تحمیل خواهد کرد و اگر این رژیم را متوقف نکنیم شاید در آینده نزدیک دیگر ایران وجود نداشته باشد.»

آقای سپهری در بخش دیگری از این نامه بلند با اشاره به بیش از چهل و پنج ماهی که در زندان گذرانده بود، تاکید کرده بود که «حتی یک بار نیز از مسیری که طی کرده پشیمان نبوده است.»

محمدحسین سپهری یکی از کنشگران صنفی معلمان است که در سال ۱۳۹۷ نیز به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود در زمینه حقوق صنفی معلمان و شرکت در تحصن و اعتراض فرهنگیان مشهد به شش ماه انفصال از خدمت محکوم شده بود.

این معلم زندانی در نامه خود به تلاش «عامدانه» حکومت جمهوری اسلامی برای «ضعیف‌کردن معلمان از نظر اقتصادی» اشاره کرده و این پرسش را مطرح نموده است که «آیا درخواست تغییر آموزش سیاسی به سیاست آموزشی مدرن جرم است؟ آیا در حال حاضر دو میلیون معلم شاغل و بازنشسته به اندازه فلان آیت الله ناشناس در آموزش و پرورش تاثیرگذار هستند؟ آیا به اعضای حراست و هیات‌های تخلفاتی که با پرونده‌سازی و صدور محکومیت برای فرهنگیان معترض عملا تبدیل به عمله ظلم شده‌اند نباید به صراحت هشدار داد که بزودی در پای میز عدالت طعم عدالت را با تمام جزئیاتش خواهید چشید؟»

در بخش دیگری از این نامه که نسخه کامل آن‌را می‌توانید اینجا بخوانید به گرفتاری اکثریت مردم ایران در «فقر مطلق» اشاره شده و تاکید شده است که «این رژیم باید برود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy