Monday, Sep 30, 2024

صفحه نخست » آب پاکی که حسن نصرالله ۹ سال پیش روی دست جمهوری اسلامی ریخت

منوتو - به دنبال بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها در افکار عمومی جهان عرب مبنی بر فروخته شدن حسن نصر‌الله توسط جمهوری اسلامی، هوادران گروه حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی یک سخنرانی از حسن نصرالله در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده اند که در آن نصرالله به صراحت می‌گوید «مقامات جمهوری اسلامی منافع ملی ایران را فدای منافع امت اسلامی می‌کنند»

:::

hn.jpgنصرالله علیه مردم ایران

ایران وایر - یکی از دلایل اصلی نارضایتی بخشی از مردم ایران نسبت به حسن نصرالله، سخنان او درباره حمایت مالی ایران از حزب‌الله است که در شعارهایی مانند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» نمود پیدا کرده است.

او چندین بار در سخنرانی‌های مختلف خود به این موضوع اشاره کرده و در ۳مرداد۱۳۹۴ می‌گوید: «حزب‌الله هیچ پروژه مالی در اختیار ندارد. من سال‌های قبل هم به این مساله تاکید کردم. زمانی هم که بخواهیم از ایران پول بگیریم، به ویلی لیکس نیاز نداریم‬‎. ما این حمایت‌ها را دریافت می کنیم و به آن می‌بالیم و ایران هم بر این مساله می‌بالد. حمایتی که تهران از ما به عمل می‌آورد کافی است و پولی نداریم که بخواهیم در پروژه‌ای آن را به خدمت بگیریم، لذا با هیچ بازرگان و نهادی داد‌و‌ستد نداریم.»

یک سال بعد، بار دیگر او بر این موضع خود تاکید می‌کند: «بودجه حزب‌الله از ایران می‌رسد و هیچ طرفی ارتباطی با این موضوع ندارد. پول از ایران می‌رسد، مانند موشک‌هایی که با آن اسراییل را تهدید می کنیم. از حضرت امام خامنه‌ای، دولت ایران و رییس‌جمهور آن به‌خاطر حمایت بی دریغ از ما در سال‌های گذشته تشکر می‌کنیم. ما حقوق‌ها را می‌پردازیم و مشکلی در این زمینه نداریم.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در سال ۱۳۹۹، نصرالله بخش دیگری از این حمایت‌ها را فاش کرد و گفت با پول ایران ۲۰۰ هزار خانه بازسازی شد. او تاکید دارد که این مبلغ زیادی بود و «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه به ایران رفت و این امکان عظیم مالی را آور.

او می‌گوید نام این پروژه «ایوا» بود و «در تاریخ بشر بی‌سابقه بود» او توضیح می‌دهد آن روزها پول ایران زیاد بود و قیمت نفت بالا.

در ۹مهر۱۴۰۱، نصرالله علیه جنبش «زن، زندگی، آزادی» در ایران موضع گرفت. او گفت: «یک زن ایرانی که در یک حادثه مبهم فوت کرده است و تا حالا مشخص نیست که این زن چه اتفاقی برایش افتاده و چطور مرده است؛ دنیا برایش بلند شد. همه دنیا، آمریکا، کاخ سفید، اروپا، رییس‌جمهورها و نخست‌وزیرهای اروپایی، رسانه‌های عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی، هر روز و هر ساعت ده‌ها و صدها رادیو و تلویزیون فارسی‌زبان تحریک می‌کنند.»

او می‌گوید آن‌ها مردم ایران را تحریک کردند و به مردم گفتند که «علت بدبختی و گرسنگی و ... شما، این نظام یا محور مقاومت است.»

سید حسن نصرالله گفت: «وقتی صدها نفر علیه جمهوری اسلامی تظاهرات می‌کنند، دنیا درباره آن حرف می‌زند، ولی وقتی میلیون‌ها نفر در حمایت از نظام تظاهرات می‌کنند، جهان ساکت است.»

او افزود که ایران «قوی‌تر از هر زمان» است و رسانه‌ها و فضای مجازی علیه نظام تحریک می‌شوند، زیرا «قلب محور مقاومت» هدف اصلی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy