Friday, Oct 4, 2024

صفحه نخست » هورا کشانِ راست افراطی را ولش کن از چپ‌ها بگو، نیکروز اعظمی

Nikrooz_Azami_3.jpgتغییرات در منطقه تحت عنوان "نظم نوین" بنفع اسرائیل در حال چرخش است. این "تغییرات" نه بواسطه رقابت‌های اقتصادی و سیاسی خردمندانه کشورهای منطقه بلکه نابخردمندانه از سوی جمهوری اسلامی، بنفع اسرائیل در حال رقم زده شدن است. جمهوری اسلامی بنابر ماهیت اسلامی‌اش، جنگ طلب است، جنگ اسلام علیه کفار. بُکشید کافران را در هر کجا که دیدید (نقل به معنی و ترجمه از آیه قرآن). جمهوری اسلامی طبق همین آیه و با توسل به این مسئله که اسلام بعنوان آخرین دین بایست بر ارض کره خاکی مستقر گردد مشغول "صدور انقلاب اسلامی" و "محو اسرائیل" که برایش شعار محوری‌اند، عمل می‌کند. جنگ جمهوری اسلام چه از طریق نیابتی‌هایش علیه کشور اسرائیل و چه تجاوز نظامی مستقیم کنونی، چیزی نیست که بخواهد از دیده انظار مخفی گردد مگر اینکه "دیده انظار" چپ جمهوریخواه باشد. در همین ارتباط از سخن یکی از آدمهای این طیف دو پرسش مطرح می‌کنیم.

نقل سخن:
"هورا کشیدن برای حمله‌ی خارجی به جای مبارزه‌ی سیاسی علیه جمهوری اسلامی»

دو پرسش:
۱-آیا محکوم نکردن جمهوری جنگ طلب اسلامی که متجاوز نظامی/ موشکی به کشور اسرائیل است هم، "مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی" به حساب می‌آید؟

۲-در جمله نقل قول صحبت از "حمله خارجی" یعنی جنگ به میان آمده و به درستی عده‌ای بعنوان هورا کش محکوم شده‌اند. آیا سکوت آن عده دیگر (چپ ها) در قبال تجاوز نظامی ایران به اسرائیل هم، محکوم است یا نه این عده، خاص و عزیز دُوردانه‌اند و سکوت‌شان شامل "مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی " به حساب می‌آید؟

در پرسش اول سخن از "محکوم نکردن" و در پرسش دوم حرف از "سکوت کردن" است و این دو، دو معنی متفاوت دارند.

نیکروز اعظمی
*
*



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy