Saturday, Oct 5, 2024

صفحه نخست » ارزیابی ۱۸۰ درجه متفاوت ترامپ با بایدن در ارتباط با چگونگی پاسخ اسرائیل به جمهوری اسلامی

trumpbiden.jpgبایدن: اگر جای اسرائیل بودم، به تأسیسات نفتی ایران حمله نمی‌کردم

یورونیوز - جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در نشست مطبوعاتی کاخ سفید گفت: «اسرائیلی‌ها هنوز تصمیم نگرفته‌اند که در مورد حمله (به ایران) چه کاری انجام بدهند. این موضوع در حال بحث است» و افزود: «اگر من جای آنها بودم، به گزینه‌های دیگری غیر از حمله به میادین نفتی فکر می‌کردم.»

جو بایدن در اوایل این هفته گفت که ایالات متحده از هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران توسط اسرائیل حمایت نخواهد کرد.

از بایدن پرسیده شد که آیا فکر می‌کند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تلاش می‌کند بر انتخابات آتی آمریکا با حضور دونالد ترامپ و کامالا هریس تأثیر بگذارد یا نه.

بایدن در پاسخ گفت: «اینکه آیا او تلاش می‌کند بر انتخابات تأثیر بگذارد یا نه، نمی‌دانم، اما روی آن حساب نمی‌کنم. هیچ دولتی به اندازه دولت من به اسرائیل کمک نکرده است.»



ترامپ: اسرائيل باید به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند

اکثر رهبران کشورهای غربی با ترامپ مخالف و خواهان کاهش تنش در منطقه اند

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید که اسرائیل باید در واکنش به حملات موشکی اخیر ایران، تاسیسات هسته‌ای این کشور را هدف قرار دهد.

آقای ترامپ این سخنان را در جریان کارزار انتخاباتی خود در کارولینای شمالی و در پاسخ به سوالی که پیش‌تر از جو بایدن، رقیب دموکرات وی در خصوص احتمال حمله اسرائيل به تاسیسات هسته‌ای ایران پرسیده شده بود، ایراد کرد.

وی با اشاره به جو بایدن در این خصوص تصریح کرد: « آن‌ها این سؤال را از او پرسیدند، جواب باید این می‌بود: اول به نیروی هسته‌ای ضربه بزنید و بعد به بقیه ماجرا رسیدگی کنید»؛ دونالد ترامپ سپس افزود: « اما خواهیم دید برنامه‌ آن‌ها چیست.»

آقای ترامپ در پاسخ به سؤال یکی از شرکت‌کنندگان در گردهم‌آیی کارولینای شمالی گفت: «فکر می‌کنم او در این مورد اشتباه کرده است.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

وی افزود: «آیا این همان چیزی نیست که باید هدف قرار گیرد؟ منظورم این است که سلاح‌های هسته‌ای ایران بزرگترین خطری است که با آن روبرو هستیم.»

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy