Saturday, Oct 5, 2024

صفحه نخست » اشتباه بزرگ جمهوری اسلامی، تلاش اسرائیل برای سرنگونی رژیم

isr.jpgبرنامه‌ریزی اسرائیل برای پاسخ «بزرگ و جدی» به جمهوری اسلامی

ایران وایر - نشریه تایمز اسرائیل، روز شنبه ۱۴ مهر در گزارشی نوشت ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای پاسخ به حمله موشکی ایران است و هشدار داده که این پاسخ «بزرگ و جدی» خواهد بود.

بر اساس این گزارش، دفاعی اسرائیل گفته که حمله ایران با ۲۰۰ موشک بالستیک به این کشور برای ایران «عواقبی خواهد داشت»

حمله موشکی ایران باعث ایجاد خساراتی در اسرائیل، از جمله در پایگاه‌های هوایی این کشور شد، اگرچه ارتش گفته است که هیچ هواپیما یا زیرساخت‌ حیاتی مورد اصابت قرار نگرفته و نیروی هوایی اسرائیل با تمام ظرفیت خود عمل می‌کند.

ارتش اسراییل روز شنبه گفت که پاسخ به حمله موشکی ایران جدی و قابل توجه خواهد بود و ارتش بیشتر وقت خود را صرف برنامه‌ریزی برای این پاسخ کرده است

:::

ران بن یشای، تحلیلگر نظامی: حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی باید بخشی از تلاش اسرائیل برای سرنگونی رژیم ایران باشد. اهداف باید از نظر استراتژیک مهم باشند و قدرت رژیم را تضعیف کنند. هدر دادن منابع نظامی اسرائیل برای حمله های تاکتیکی بی فایده است

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا برای برنامه ریزی حمله تلافی جویانه اسرائیل به ایران وارد تل آویو، اسرائیل شد:

یک روز پس از حمله ایران، رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز گفته بود که اسرائیل به حمله موشکی پاسخ خواهد داد. او تاکید کرد که ارتش می تواند «به هر نقطه ای در خاورمیانه برسد و حمله کند.»

جمهوری اسلامی شامگاه سه‌شنبه در «پاسخ به تمام اقدامات اسرائیل در یکسال گذشته و کشته شدن فرماندهان ارشد سپاه و نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه» با ۱۸۰ موشک به اسرائیل حمله کرد.

مقامات اسرائیل اعلام کردند ۹۰ درصد این موشکها قبل از اصابت به خاک اسرائیل، منهدم شدند و ۱۰ درصد باقیمانده نیز هیچ خسارت یا تلفات قابل‌توجهی برجای نگذاشتند.

:::

منابع اسرائیلی به @N12News: جمهوری اسلامی اشتباه بزرگی مرتکب شد و تاوان آن را خواهد داد. منابع ارتش اسرائیل: حمله شدید و نتايج آن قابل توجه خواهد بود:

:::

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره اهداف احتمالی اسراییل ادامه دارد، شبکه خبری سی‌ان‌ان روز جمعه ۱۳ مهرماه به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که اسرائیل هیچ تضمین و اطمینانی به دولت بایدن نداده که تأسیسات هسته‌ای در ایران را مورد هدف حمله قرار ندهد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

ایهود باراک، نخست وزیر پیشین اسرائیل نیز روز جمعه گفت که اسرائیل احتمالا «تاسیسات نفتی» ایران را هدف حمله هوایی گسترده و «تاسیسات مرتبط با برنامه هسته‌ای» حکومت ایران را هم مورد حمله نمادین قرار خواهد داد.

احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات اتمی و سایت‌های موشکی جمهوری اسلامی جدّی است

کیهان لندن

-جو بایدن گفته است از حمله به تأسیسات هسته‌ ای ایران دفاع نمی‌کند اما شبکه سی‌ان‌ان جمعه چهارم اکتبر (۱۳ مهرماه) به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که اسرائیل هیچ تضمین و اطمینانی به دولت بایدن نداده که تأسیسات اتمی در ایران را هدف حمله قرار ندهد.

- نفتالی بنت نخست وزیر سابق اسرائیل معتقد است زمان ضربه زدن به تهدات اتمی جمهوری اسلامی رسیده است. وی می‌گوید، «ما باید اکنون برای نابود کردن برنامه هسته‌ای ایران، تأسیسات مرکزی آن و فلج کردن مرگبار رژیم اقدام کنیم، هم توجیه داریم هم ابزار حمله را. حکومت ایران باید مثل حزب‌الله و حماس فلج شود».


-برخی تحلیلگران هشدار می‌دهند جمهوری اسلامی به دنبال فرصتی است تا از سلاح اتمی رونمایی کند. در همین ارتباط دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا، اظهارات جو بایدن را که گفته است «اسرائیل نباید تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد» به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: «این احمقانه‌ترین چیزی است که تا به حال شنیدم».


- هفته نامه «اکونومیست» در گزارشی با اشاره به کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، می‌نویسد، ضربات شدیدی که «محور مقاومت» خورده توانایی‌های دفاعی جمهوری اسلامی را به شدت کاهش داده است، این شکست‌ها به نوبه خود ممکن است ایران را وادار کند تا برای ایجاد بازدارندگی سراغ سلاح اتمی برود.


- درواقع دستیابی به بمب اتم و تقویت نیروهای شبه‌نظامی برای جمهوری اسلامی مکمل‌ یکدیگرند که برای آن از سال‌ها قبل‌ برنامه‎‌ریزی شده است. علی خامنه‌ای نیز روز جمعه ۱۳ مهر در خطبه‌های خود با پشتیبانی صریح از علمیات تروریستی هفتم اکتبر و تداوم «مقاومت» بر جنگ‌افروزی جمهوری اسلامی و تداوم سیاست‌هایش تأکید کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy