Monday, Oct 7, 2024

صفحه نخست » جناب زیباکلام! وقتی حضرت عالی هستید چشم دوختن به نتانیاهو چرا؟!؛ ف. م. سخن

IMG_5363.pngبه به! وسط جنگ و جدال و کشت و کشتار در بیروت و غزه، و شمارش معکوس برای زدن ضربات دقیق به نقاط حساس جمهوری اسلامی، ورود شوالیه ی سر افراز ساکن ایران جناب استاد صادق زیباکلام، که چند سال پیش عملی قهرمانانه و بی نظیر انجام داده بودند و روی پرچم امریکا و اسراییل قدم نگذاشته بودند، به میانه ی این هنگامه مبارک باد!

من منتظر ورود شخص شخیص ایشان به میدان مبارزات مردم ایران برای دستیابی به دمکراسی بودم چون ایشان کتابی در باره ی اسراییل نوشته بودند که هنوز اجازه ی نشر نگرفته و من از شدت اندوه به خاطر این ثلمه ی جبران ناپذیر دچار پریشانی فکر شده بودم، و دنبال کسی بودم که جای خالی ایشان را پر کند و هیچکس را جز نتانیاهو پیدا نکرده بودم و چشم امید به او دوخته بودم بلکه برای ما دمکراسی به ارمغان بیاورد و در ارکستراسیون جدیدی که شامل ایشان و ترامپ و شاهزاده رضا پهلوی می شود، نوری از امید و سعادت مشاهده کرده بودم اکنون که می بینم ایشان که برای حفظ نظام با همون کیهان با همون جنتی و با همون رهبر انقلاب حاضرند مسلسل دست بگیرند، و هنگام خوردن آبگوشت و پیاز و سیر ترشی در ویلای ییلاقی شان با سفیر فرانسه و بانو در این زمینه تبادل نظر کنند، و احتمالا یواش یواش فرق نروژ و سوئد و جریان نوبل را در گفت و گوهای جدی و سازنده شان دریابند، خود را شجاعانه و بلکه هم جسورانه به وسط میدان انداخته اند و ما را از سراب دمکراسی بر حذر داشته اند، اینجانب به عنوان یکی از این «اپوزیسیون» مادر مرده، چشم امیدم را از سمت نتانیاهو می چرخانم و به ایشان خیره می شوم تا بلکه از وجود ایشان آب آبگرمکنی -نه از اونا که سمت اسراییل شلیک شد- برای ما مردم گرم شود.

همه ی این ها که گفتم در یک جمله این می شود که وقتی صادق جان هست مگر ما خل مشنگیم که به بی بی جان متوسل شویم؟

اما خدمت جناب زیباکلام عرض کنم که اینجوری ها هم نبود که مردم برای بهبود وضع شان همیشه چشم به بیگانه دوخته باشند.

لای پرانتز همینجا عرض کنم که یک بابایی که خیلی زیاد شبیه حسن کچل است و نظریه پرداز است در برنامه پرگار بی بی سی خیلی به فقر فکری و توسل به خارجی مردم ایران تکیه داشتند که ایشان را به عنوان معاون اول جناب زیباکلام پیشنهاد می کنم چون خیلی خوب از نظر غنای فکری و عدم توسل به خارجی با هم جفت و جور می شوند و دو نفری می توانند ایرانیان فقیر از نظر فکری و مادی و هزار چیز دیگر را به سمت فلاح و رستگاری رهنمون گردند.

باری. خدمت ایشان عرض می کردم که اینجوری ها هم نبود که ما مردم، از بدو انقلاب خودی ها را ول کنیم، بچسبیم به غیرخودی ها و دعاگوی آن ها شویم.

یکی یکی می شمرم شاید ایشان هم به یاد بیاورند که مردم از روز اول اسراییل دوست نبودند بلکه انسان هایی بودند متین و منطقی که رفتار حکومتی که شامل کیهان و شریعتمداری و جنتی و این ها می شد آن ها را به وضعی رساند که با نهایت شادی و شعف، خرخره ی افراد مزبور و اعوان و انصار حکومتی که صادق جان به خاطرش حاضر است مسلسل دست بگیرد را -از جمله سد علی دونگ- بجوند و ایضا که اگر صادق را هم در ویلای میگون اش در حال خوردن آبگوشت بزباش با مرحوم مارلین دیتریش گیر بیندازند، با اجزای بدن او هم خوراک کله پاچه درست کنند، باری این مردم همیشه اینجورنبوده اند، و مثلا به ترتیب از ابتدای انقلاب تا امروز، اول به بازرگان، بعد به بنی صدر، بعدا به رفسنجانی، بعدش به خاتمی، و حتی بعدش به روحانی، چشم امید دوخته بودند که چون این امامزاده ها معجزی ازشان سر نزد، دیگر بعد از ۴۶ سال صبر، رسیدند به اینجا که حاضرند بمب هزار کیلویی اسراییل را به جان بخرند بلکه از شر حکومت مورد تایید صادق جان که حاضر است به خاطرش مسلسل دست بگیرد، برهند که اگر چند نسل در این ۴۶ سال به باد فنا رفت، لااقل نسل های بعدی به روز قبلی ها نیفتد.

انگار زیاد صحبت کردم. امیدوارم جناب زیبا کلام مرا ببخشد. خواستم عرض کنم که شما که هستی، ما کور شویم اگر به نتانیاهو چشم بدوزیم. لطفا این یارو تلی ساوالاس را هم که کاملا مثل شما فکر می کند در زیر بال و پر خودتان بگیرید، دو تایی ایران را نجات دهید! مرسی!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy