Thursday, Oct 17, 2024

صفحه نخست » رجزخوانی سلامی برای اسرائیل در تشییع جنازه نیلفروشان

salami.jpgکیهان لندن - جسد عباس نیلفروشان فرمانده ارشد «سپاه قدس» که به همراه حسن نصرالله در بمباران مقرّ حزب‌الله در بیروت کشته شد، بعد از تشییع در لبنان، کربلا، تهران، قم و مشهد به اصفهان رسید تا در مقصد نهایی دفن شود.

فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حالی که توسط انبوهی از لباس‌شخصی‌ها حفاظت می‌شدند روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه در مراسم تشییع جنازه نیلفروشان حضور یافتند. محمدجواد ظریف «معاون راهبردی» پزشکیان نیز در حالی که با یک عینک آفتابی و ماسک صورتش را پوشانده بود با شماری محافظ که اطراف او را گرفته بودند در حاشیه مراسم دیده شد.

جسد نیلفروشان به همراه عبایی که علی خامنه‌ای به عنوان «آخرین هدیه» به او داده بود در گور گذاشته شد.

سلامی فرمانده سپاه در یک سخنرانی طولانی گفت، «هرچند وقت یکبار یکی از سرداران بزرگ اصفهان برای دفاع از اسلام و امنیت به شهادت می‌رسد و در این میدان مثل نگین درخشان در حلقه انگشتری مهر مردمان فداکار اصفهان قرار می‌گیرد!»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

شش هفته پیش از کشته شدن نیلفروشان در حمله هوایی اسرائیل به بیروت، محمدرضا زاهدی یکی دیگر از سرداران اصفهانی سپاه پاسداران در حمله هوایی به ساختمان مجاور کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق کشته شده بود.

سلامی تأکید کرد، «حاج عباس یک اندیشمند و متفکر بود که فراتر از موضوعات نظامی می‌اندیشید و شناخت عمیقی از تحولات جهان داشت و به بلوغ ذهنی و فکری رسیده بود.» وی افزود که اسرائیل او را خوب می‌شناخت.

سلامی در ادامه تأکید کرد، «وقتی که قرار شد که فرماندهی سپاه لبنان به نیلفروشان واگذار شد، به ایشان گفتیم که باید پرچم شهید زاهدی را بر دوش بگیری و در قلب خطر ظاهر شوی و در آنجا شاهکار جهاد را نشان دهید، بدون آنکه تغییری در سیمای ایشان ظاهر شود و با آرامشی دل‌انگیز آن را پذیرفت و گفت این آخرین مسئولیت من در سپاه است.»

سلامی همچنین ادعا کرد که نیلفروشان هربار که از لبنان برمی‌گشت، می‌گفت «احتمال بازگشت وجود ندارد و در آخرین وداع گفت که اینبار شهید می‌شوم، ما تصور می‌کردیم که ایشان تمایلات درونی خود را مطرح می‌کند و باورمان نمی‌شد که این فرمانده رشید، شجاع متفکر، مومن و مجاهد به این سرعت خداوند را ملاقات کند، اما زیباترین تقدیر الهی برای او مقدر شده بود.»

بخشی از سخنرانی فرمانده سپاه پاسداران تمجید از عملیات موشکی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل بود که گفت: «وعده صادق ۲ یک هشدار و اخطار بود و کوچکترین مقیاس عمل بود که ما می توانیم انجام دهیم با جزء کوچکی از قدرتمان را نشان دادیم.»

دست از پا خطا نکنید!

وی همچنین تهدید کرد، «وعده صادق۲ را انجام دادیم تا محاسبات شما را دقیق کنیم و بگوییم زمانی که به منافع ما حمله کنید، ما شما را می‌زنیم. ما زدیم تا بدانید اگر حاکمیت ملی ما نقض شود ما شما را در سزمین‌تان مورد هدف قرار می‌دهیم و تعارفی در این زمینه نداریم. می‌خواستیم بگوییم بر سپر موشکی اکتفا نکنید ما از آن عبور می‌کنیم. می‌خواستیم در عمل به شما اثبات کنیم که رفتارتان را تنظیم کنید.»

سلامی به تهدیدها علیه اسرائیل ادامه داد و گفت: «مراقب باشید دوباره اشتباه نکنید. اگر دست از پا خطا کنید به هر هدفی از ما چه در منطقه و چه در ایران تعرض کنید ما باز هم شما را دردناک می‌زنیم... مراقب باشید ما ضعف‌های شما را می‌‌شناسیم و بر آسیب‌پذیری‌های شما مسلط هستیم. شما می‌دانید چقدر آسیب‌پذیر هستید و به شما می‌گوییم به هر نقطه‌ای تجاوز کنید، دردناک به همان نقطه از شما حمله خواهد شد.»

رجزخوانی‌های سلامی علیه اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که او در بلوف‌ زدن و گزافه‌گویی سابقه‌ دارد آنهم در حالی که در نهایت اصلی‌ترین نیروهای سپاهی که او فرمانده‌اش است، از سلیمانی، فخری‌زاده، سیدرضی موسوی و زاهدی گرفته تا ابومهدی المهندس، هنیه و نصرالله کشته شدند!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy