Thursday, Oct 17, 2024

صفحه نخست » اولین سخنان نتانیاهو بعد از کشته شدن یحیی سنوار + فیلم

netsiwar.jpgنتانیاهو: یحیی سنوار حذف شد؛ نور بر تاریکی غلبه خواهد کرد

صدای آمریکا - بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در بیانیه ویدئویی ضبط شده به زبان عبری پس از کشته شدن سنوار، خطاب به ساکنان غزه گفت: «او زندگی شما را ویران کرد.» نتانیاهو به ساکنان غزه گفت این فرصتی برای آنهاست که از شر ظلم و ستم خلاص شوند.

نتانیاهو گفت: «او به شما گفت که یک شیر است، اما در حقیقت او در یک لانه تاریک پنهان شده بود و زمانی که وحشت زده در حال فرار از دست سربازان ما بود، به هلاکت رسید. حذف او نقطه عطفی مهم در زوال حکومت شیطانی حماس است.»



نخست وزیر اسرائیل افزود: من الان مقابل شما ایستاده ام تا اعلام کنم یحیی سنوار حذف شده است. کسی که از زمان هولوکاست بدترین قتل عام را علیه مردم ما انجام داد، قاتلی که هزاران اسرائیلی را کشت، صدها شهروند ما را ربود، امروز توسط سربازان قهرمان ما از بین رفت.»

به گفته آقای نتانیاهو: «هر که به گروگان‌های ما آسیب برساند، خونش بر گردن خودش است. بازگشت گروگان‌های ما فرصتی است برای رسیدن به همه اهداف جنگ و پایان جنگ را نزدیک‌تر می‌کند. »

او با اشاره به کشتن سنوار، هنیه و حسن نصر الله گفت، در غزه، بیروت و خاورمیانه، نور بر تاریکی غلبه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

از دست دادن یحیی سنوار ضربه‌ای مهلک برای حماس است

فرانگ گاردنر، خبرنگار امنیتی بی‌بی‌سی

حماس برای انتخاب جانشین اسماعیل هنیه، چهره سازش‌ناپذیرتر دیگری غیر از یحیی سنوار را در اختیار نداشت.

حالا حماس هم مانند حزب‌الله شاهد این است که رهبران آنها یکی بعد از دیگری حذف می‌شوند، افرادش کشته و انبارهای اسلحه‌شان منفجر می‌شود.

حالا حماس باید تصمیم بگیرد: آیا اکنون زمان توافق با اسرائیل است تا عملیات نظامی این کشور که باعث ویرانی غزه شده است، پایان یابد، یا علیرغم تلفات وحشتناک غیرنظامیان فلسطینی، به جنگ و مقاومت ادامه دهد به امید اینکه اسرائیل دست بکشد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا چندی پیش اعلام کرد احتمال دست‌یابی به آتش‌بس در غزه بسیار زیاد است. کشتن یحیی سنوار می‌تواند فرصتی برای تکلمیل این توافق و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی به خانه باشد.

این خطر هم وجود دارد که اعضای خشمگین حماس را از هر نوع مصالحه‌ای دور کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy