Friday, Oct 18, 2024

صفحه نخست » تایمز انگلیس: اسرائیل با فکر "سرنگونی رژیم" به ایران حمله خواهد کرد

timesbanner.jpgخبرنامه گویا - به نوشته تایمز، یکی از اهداف ضمنی آمریکا و اسرائیل تغییر رژیم از طریق حمله تلافی جویانه به ایران است.

پیش بینی می شود این حملات بر ارتش، سپاه و گروه های بسیج متمرکز شود که مسئول سرکوب اعتراضات مردمی و ناآرامی های اخیر مدنی در ایران بوده اند.

یک مقام غربی به تایم گفت: «آنها قصد دارند قاطعانه به جمهوری اسلامی ضربه بزنند». با این امید که معترضین را در برابر سرکوبگران خود جسورتر کنند.

تایمز در پایان می نویسد، ممکن است امریکا خود باور نداشته باشد که جمهوری اسلامی بدلیل این حملات با یک شورش مردمی مواجه شود. این امکان وجود دارد که آنها این ایده را برای متقاعد کردن اسرائیل برای حمله نکردن به تأسیسات هسته‌ای ایران پیش برده باشند.

times.jpg

تنگ‌تر شدن حلقه انزوا

کیهان لندن

- تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در رابطه با همکاری تسلیحاتی با روسیه در جنگ اوکراین و حمله موشکی به اسرائيل همچنان گسترش پیدا می‌کنند و با تحریم شرکت‌های هواپیمایی ایران، آنها را زمینگیر کرده است.

- برای اولین بار کشورهای اروپائی حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه را «نقض حاکمیت» امارات متحده عربی خوانده و از آن به عنوان «سرپیچی» از قوانین بین‌المللی نام برده‌اند! چین و روسیه پیشتر از ادعای مالکیت امارات متحده عربی مبنی بر این جزایر دفاع کرده بودند.

- تهدید‌های لفظی نیز علیه جمهوری اسلامی ادامه دارند. اولاف شولتز صدراعظم آلمان برخلاف برخی رهبران دیگر کشورهای اروپائی اعلام کرد به صادرات تجهیزات نظامی به اسرائيل ادامه خواهد داد و تأکید کرد که این کشور می‌بایست بتواند برای حفظ موجودیت خویش بر همبستگی آلمان و دیگر کشورهای اروپائی حساب کند.

- آمریکا نیز اعلام کرد هرگونه تلاش برای ترور مقامات این کشور از جمله دونالد ترامپ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ در این کشور را «اقدامی جنگی» تلقی خواهد کرد که با «پاسخی مناسب» مواجه خواهد شد.

- در چنین شرایطی عباس عراقچی وزیر خارجه دولت مسعود پزشکیان به کشورهای منطقه سفر کرده تا شاید حمایت آنها را جلب کند اما موفق نشد. در برخی موارد حتی عکس‌های منتشر شده از دیدارهای عباس عراقچی نیز به نوعی حکایت از انزوای جمهوری اسلامی و تحقیر رژیم و مقاماتش دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy