Friday, Oct 18, 2024

صفحه نخست » حمله به داریوش؟ اینجوری چرا؟!؛ ف. م. سخن

c4d789a34fdc65faaaaf61d8d64861926bbcf36e.pngداریوش خواننده ی بزرگ و ارزنده ی ما در یکی از کنسرت هایش، از «شاه و شیخ» سخن گفته و ایران ی بدون این دو آرزو کرده.

علیه حمله ی اسراییل هم سخنانی گفته و گفته که از توی کوله پشتی سربازان خارجی، آزادی بیرون نمی آيد (نقل به مضمون). اظهار نظری هم در باره ی قانونمداری در آینده ی ایران کرده است.

من شخصا با تمام این چیزهایی که داریوش گفته است مساله دارم.

شاه و شیخ را خاصه شاهان پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی و آخوندهای حاکم و سدعلی نکبت را در یک کاسه ریختن البته خطای محض است و بی انصافی مطلق، و این لفظ «شاه و شیخ» هم چون از زبان مجاهدین خلق ایران بیرون می آيد، نکوهیده و ناپسند و نفرت انگیز.

از کوله پشتی سرباز دشمن هم آزادی و پیشرفت به دست می آید چنان که از کوله پشتی سربازان شجاع امریکایی در جنگ دوم آزادی چند کشور بیرون آمد و مردمان این کشورها به خوشبختی و سعادت رسیدند.

صحبت از قانون هم در وسط جنگ و کشتار صحبتی ساده لوحانه و بی اثر است چرا که در جنگ باید زد و کشت و کشته شد. قانونِ درست و خوب و منطبق بر حقوق بشر ایشاللا وقتی یک حکومت درست حسابی بر ایران حاکم شد نوشته و اجرا خواهد شد که آن روز را نه داریوش و نه من هیچکدام مان نخواهیم دید.


اما حمله به خواننده ی بزرگ کشورمان که میلیون ها شنونده و دوستدار دارد به خاطر این اظهار نظر سیاسی آن هم به این شکل و صورتِ زننده، کاری ست زشت و بدتر از اظهار نظرهای سراسر غلط خودِ داریوش. ما داریوش خواننده را دوست داریم ولی از داریوش اهل سیاست، کلا بی خبریم چرا که او این کاره نیست.

داریوش پیش از انقلاب چه خوانده، چه بوده، اعتیاد داشته، بعد از انقلاب چه کرده، کجا رفته، چه خوانده، این ها را وسط بحث سیاسی مطرح کردن فایده ای ندارد جز این که داریوش و هواداران اش را بر نظر اشتباه خود راسخ تر کنیم و از آن ها بشنویم که «دیدید حق داشتیم!»، و دوستداران پادشاهی و شاهزاده را هم از خواننده ای گرامی و محبوب به شکل برگشت ناپذیر دور کنیم.

IMG_5747.jpeg

داریوش طبیعتا حق اظهار نظر سیاسی دارد و اظهار نظرش می تواند صد و هشتاد درجه با عقاید ما فرق داشته باشد. ما هم حق اظهار نظر در باره ی سخنان او داریم، ولی کار را به خصومت مطلق کشیدن آن هم در این لحظات حساس دور از عقل و خرد است.

ما با صدای داریوش سال های سال زیسته ایم و این هنرمند، بر جان و روان ما اثر داشته، و مبادا به خاطر حرف های سیاسی او که دارای هیچ اهمیتی نیست و می تواند از این گوش شنیده شود و از آن گوش به در رود، این اسطوره ی موسیقی ایران را از خود دور و جدا کنیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy