Tuesday, Oct 22, 2024

صفحه نخست » حمله اسرائیل به ایران محدود و کوچک خواهد بود

sep.jpgایران اینترنشنال - محمدعلی جعفری، فرمانده‌ کل سابق سپاه پاسداران روز سه‌شنبه گفت حمله احتمالی اسرائیل در پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی، «محدود و کوچک» خواهد بود.

او گفت: «اسرائیل خیلی کوچکتر از آن است که بتواند به ایران حمله کند. البته ممکن است اسرائیل حمله مذبوحانه، محدود و کوچکی برای اینکه بگوید که جواب دادم، انجام بدهد. ولی حمله‌ای که درخور وعده صادق ۲ باشد قطعا نمی‌تواند داشته باشد.»

جمهوری اسلامی از حمله موشکی روز دهم مهر با عنوان «وعده صادق ۲» نام می‌برد.

جعفری اعلام کرد که پاسخ جمهوری اسلامی به «شدت حمله» اسرائیل بستگی دارد و افزود: «اگر کار بزرگ و قابل توجهی انجام بدهد، قطعا چند برابر پاسخ آن را می‌بیند.»

او در سخنانی دیگر گفت: «تعجب می‌کنم از برخی که می‌گویند اسرائیل بعد از لبنان سراغ ایران خواهد آمد، اسرائیل اصلا دستش به ایران نمی‌رسد.»

مقام‌های اسرائیلی، آمریکایی و شماری از رسانه‌های جهان، از دهم مهر تاکنون سناریوهایی گوناگونی درباره چگونگی و شدت حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران مطرح کرده‌اند که شامل هدف قرار اددن تاسیسات نفتی، هسته‌ای و نظامی می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پس از حمله پهپادی حزب‌الله به خانه شخصی بنیامین نتانیاهو که سران اسرائیل آن را کار جمهوری اسلامی دانستند، سناریوی هدف قرار دادن رهبران جمهوری اسلامی، از جمله شخص علی خامنه‌ای نیز در میان گزینه‌های حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران روی میز قرار گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy