Monday, Oct 21, 2024

صفحه نخست » چرا درگاه‌های شرکت دیجی کالا بسته شد؟

22-6.jpgایران وایر - صبح امروز، ۱آبان‌۱۴۰۳، «دیجی کالا» با انتشار بیانیه‌ای، بسته شدن درگاه‌های اینترنتی و تعلیق «اینماد» خود را تایید و نسبت به آن واکنش نشان داد. بعد از ساعاتی، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، از حذف کالاهای قاچاق از صفحات فروش دیجی‌کالا و رفع توقیف این شرکت خبر داد.

به گزارش «تجارت‌نیوز»، مجوز اینماد دیجی کالا به درخواست ستاد مبارزه با قاچاق کالا به حالت تعلیق درآمده و درگاه‌های پرداختی آن بسته شده است. اتهام این شرکت، فروش کالای قاچاق توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام شده است.

دیجی کالا به بسته شدن درگاه‌های پرداختی و تعلیق اینماد واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در نهایت بهت و تاسف متوجه شدیم از لحظاتی پیش درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی کالا بسته شده است.»

در بیانیه رسمی دیجی‌کالا آمده است: «در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشگاه‌های اینستاگرامی تلگرامی و ... به فروش می‌رسد، برخورد این چنینی با فروشگاه‌های آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه می‌کنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیر رسمی، بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامید کردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

اکنون بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده در دیجی کالا مشغول‌به‌کار هستند و از این طریق کالاهای‌شان را به سراسر کشور عرضه می‌کنند. چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار کار این فروشندگان و کسب‌و‌کارهای بومی و محلی وارد می‌کند و معیشت آنها را به خطر می‌اندازد».

دقایقی پس از انتشار اطلاعیه دیجی‌کالا، «امین کلاهدوزان»، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) این اطلاعیه را «غیر دقیق» و «خلاف واقع» خواند و در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «از ۴ ماه قبل به‌صورت مداوم با هدف حمایت از کل پلتفرم‌ها، جلسات با سکوهای دارای تخلف فروش کالای قاچاق (از جمله دیجی‌کالا) و ستاد مبارزه با قاچاق گذاشته شده و توافقات صورت‌جلسه شده که متاسفانه شرکت تعهدات را کامل اجرا نکرد.»

او در ادامه گفت: «از چهار ماه پیش، عرضه کالاهای قاچاق از سوی ۲۵ پلتفرم، توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شده بود. پلتفرم‌ها تخلفاتی داشتند و کالاهای قاچاق را عرضه می‌کردند، اما در این بازه زمانی چهار ماهه ما تلاش کردیم تا با برگزاری جلساتی با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلتفرم‌ها، زمان‌بندی برای سکوها تعیین کنیم تا این کالاها را حذف کنند و در این بازه زمانی اصلاحاتی انجام دهند و بروزرسانی‌هایی انجام دهند و زمان کافی داشته باشند تا بتوانند این اصلاحات را انجام دهند.»

و در آخر گفت: «از آنجا که اقدام آن‌ها از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تخلف عنوان شده است و رفع تخلف انجام نشده است، طبق صورت‌ جلسه امضا شده، امروز بحث تعلیق اینماد اتفاق افتاد؛ صبح امروز دیجی‌کالا بلافاصله پس از این تعلیق اصلاحات را انجام داد و کالاهای قاچاق را برداشت و اینماد آن‌ها در‌حال‌حاضر به حالت عادی بازگشته است.»

دیجی‌کالا از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین در ایران است که در سال ۱۳۸۵ توسط برادران محمدی (حمید و سعید) پایه‌گذاری شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy