Thursday, Oct 24, 2024

صفحه نخست » روسها دارند جزایر ایرانی را با عرب ها معامله می کنند

roostaee.jpgفرزانه روستایی

منفک از اینکه اسراییل بزند یا نزند، وقتی رفتار دولت اسراییل را با روسهای فریبکار مقایسه می کنم درمی یابیم که اسراییلی ها چه موجودات نازنین و بی خطری هستند. بخصوص که روسها برای تثبیت خود در معادله های جهانی بی سر و صدا در حال فروختن مرزهای مملکت ما و احتمالا چانه زنی برای قیمت سر علی خامنه ای با دیگران هستند، اگر مشتری خوبی پیدا شود!

دولت اسراییل به این علت قصد حمله یا تبلیغ برای حمله به ایران دارد که با حمایت جمهوری اسلامی دارد از هفت جبهه حملات موشکی و پهپادی دریافت می کند. برای اینکه دامنه بحران در اسراییل را دریابیم فقط به این فکر کنید که با تجهیز تهران، یمنی ها موشک مدرن هایپرسونیک به قلب تل آویو شلیک می کنند. آن هم یمنی ها که طی سه هزار سال گذشته هنوز از فرهنگ خنجر و لنگ و نان خشگ حتی یک گام فاصله نگرفته اند.

اسراییل دارد برای بقای خود می جنگد و در معرض خطر جدی قرار دارد. عکس العملی نیز که نشان می دهد متناسب با سنگین ترین تهدیدی است که در کل تاریخ خود با أن مواجه بوده اند. اما روسها برای چه در اکراین می جنگند؟ و چرا از طریق سپاه و بیت، پای ایران را به باتلاق اکراین و درگیری با اتحادیه اروپا کشانده اند؟

اسراییل سرزمینی خشگ و پر از تهدید است که اتفاقا آنچه ندارند آب است که بنیاد تمدن است. اما روسها وسیع ترین غنی ترین و گسترده ترین اقلیم کره زمین را دارند با مافیابازی، جنگ، فساد، دیکتاتوری، سرکوب داخلی، و اخاذی از جامعه جهانی اداره می کنند.

اینکه روسها چگونه روسیه را اداره می کنند یا اسراییلی ها چگونه دارند برای بقا تقلا می کنند مساله ما نیست. مساله ما این است که: این روسها هستند که دارند ما را خرج مصالح خودشان می کنند نه اسراییلی ها.

اتحادیه اروپا از ادعای بی اساس اماراتی ها حمایت کرد و ایران را اشغالگر نامید در حالیکه، لحن این اطلاعیه بسیار نزدیک به یک اقدام عملی است. بی شک اتحادیه اروپا در همگامی با امارات بوی صدها میلیارد یورو قرارداد را در مشام خود حس می کند، اما تنبیه جمهوری اسلامی برای مداخله در جنگ اکراین و تهدید مرزهای اروپا را نیز مد نظر است.


تردیدی نیست که اتحادیه اروپا به تلافی حمایت جمهوری اسلامی از جنگ کثیف روسیه در اکراین و نیز ارسال پهپاد و موشک بالستیک این موضع را اتخاذ کرده است، اما این موضعگیری یک سیاست ضد ایرانی است نه اقدامی علیه جمهوری اسلامی.


اگر بگوییم بیت علی خامنه ای، سپاه، و وزارت اطلاعات به جای مردم ایران به روسها چسبیده اند اغراق نگفته ایم. هرگاه جمهوری اسلامی با مردم مساله دارد این لشگر مشاوران روس هستند که قیچی کردن مردم را به لشگر ثارالله می آموزند و نظام را از بحران می رهاند. اما نمی شود باور کرد چرا همین آقایان بیت و سپاه و نهادهای مذهبی عاشق پوتین از روسیه نخواستند اطلاعیه اتحادیه اروپا در مورد جزاير ایرانی را محکوم کند و اساسا چرا وزارت خارجه سفرای کشورهای اروپایی را برای تهدید مرزهای آبی کشور احضار و به آنها اعتراض نکردند. شاید هم روسها به آنها اجازه ندادند؟


این بار مساله ما با روسیه بر سر دادن یا ندادن پدافند اس ۳۰۰ یا ۴۰۰ نیست، قرارداد فروش گرانترین راکتور از رده خارج تاریخ بشر به جمهوری اسلامی در بوشهر نیست، موضوع تقسیم دریای خزر نیست، بحران قراردادهای پنهانی نفتی با روسها و واریز پول آن به حساب های سپاه در شانگهای هم نیست، مساله شیره مالیدن برسر علی خامنه ای و سپاه در برجام هم نیست، بلکه موضوع مرزهای آبی ایران است که روسها دارند با اماراتی ها معامله می کنند. و از همه بدتر اینکه اعلام کردند در صورت درگیری بین جمهوری اسلامی و اسراییل بی طرفی اتخاذ می کنند.


به این ترتیب بیایید فکر کنیم، مهم نیست آن حمله ای را که اسراییلی ها تهدید می کنند اجرا می شود یا نه و قصد تسویه حساب با چه کسی را دارند؟


مساله این است که کشورهای عربی یک بار برای هشت سال ما را درگیر یک جنگ کردند. امروز نیز همان اعراب به مرزهای آبی و جزایر و تمامیت ارضی ما چشم دارند، اما این بار روسیه فریبکار متحد آنان است.


بیایید به این فکر کنید که جمعی از کشورهای عربی یکی از جزاير زیبای ما در خلیج فارس را به بهانه تهدید مسیرکشتی های نفتکش اشغال کردند. در این صورت آیا این روسها اولین کشوری نخواهند بود که اقدام شورای همکاری خلیج فارس را تایید می کند؟


روسها دارند از کشور ایران برای تنظیم معادله های خود با کشورهای عرب خاورمیانه و غرب بهره می برند و ایران را شریک جنایت های جنگی خود در اکراین کرده اند.


حال قضاوت خود را اصلاح کنیم: آیا واقعا دشمن اصلی و استراتژیک برای میهن ما اسراییل و آمریکاست یا روسیه؟ البته در صورتی که هر اتفاقی برای خاک مقدس ایران و جزاير کشور رخ داد شک نکنید امامان جمعه و نماینده های علی خامنه ای
در نماز جمعه و در صدا و سیمای جبهه پایداری خواهند گفت: نگران نباشد این جزاير پر از مار و عقرب بود، همان بهتر که عرب ها آن را اشغال کردند!

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy