دوشنبه 21 مهر 1382

جمع‌بندي مرحله‌ي نخست سومين دوره‌ از جايزه‌ي هوشنگ گلشيري، ایسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ادب
بنياد فرهنگي هوشنگ گلشيري، جمع‌بندي مرحله‌ي نخست سومين دوره‌ از جايزه‌ي هوشنگ گلشيري را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از ميان 88 اثر بررسي شده (37 رمان و 51 مجموعه داستان)، در بخش مجموعه داستان اول، ”احمد اخوت” با ”برادران جمالزاده”، ”سهيلا بسكي” با ”پاره‌ي كوچك”، ”بهار صادقي” با ”خوابهاي سربي”، ”بهرام مرادي” با ”خنده در خانه‌ي تنهايي” و ”پيام يزديخواه” با ”شب به خير يوحنا” به مرحله بعد راه يافته‌اند.
در بخش مجموعه داستان نيز ”شيوا ارسطويي” با ”آفتاب مهتاب”، ”گلي ترقي” با ”دو دنيا”، ”اميرحسن چهلتن” با ”ساعت پنج براي مردن دير است”، ”حميد حمزه” با ”سرسلامتي” و ”محمدرضا گودرزي” با ”در چشم تاريكي” در جمع راه يافتگان به مرحله بعد قرار گرفته‌اند.
اما در بخش رمان اول، ”عتيق رحيمي” با ”خاكستر و خاك”، ”شهريار وقفي‌پور” با ”ده مرده” و ”حميد ياوري” با ”شهر بازي” به‌عنوان برگزيدگان بخش نخست معرفي شده‌اند.
همچنين در بخش رمان، ”رضا رييسي” با ”كبوتر و قلب سنگي”، ”اميرحسن چهلتن” با ”عشق و بانوي ناتمام”، ”محمدرضا صفدري” با ”من ببر نيستم، پيچيده به بالاي خود تاكم” و ”فريبا وفي” با ”پرنده‌ي من” بيشترين آراي بخش نخست داوري را به خود اختصاص دادند.
به گزارش ايسنا در بيانيه‌ي بنياد گلشيري در اين زمينه، آمده است: بنياد در دوره‌ي سوم جايزه‌ي هوشنگ گلشيري به شيوه‌اي متفاوت از دو دوره‌ي قبل عمل كرده است. در مرحله‌ي اول كليه‌ي كتابها به چند گروه از داستان نويسان، منتقدان و خوانندگان حرفه‌يي ادبيات ارايه شد تا پس از خواندن به هر يك امتياز دهند. گام بعدي در اين مرحله تهيه‌ي فرمهاي نظرخواهي و ارسال آنها براي 60 نفر از اهل نظر بود. در اين فرمها فهرست كتابهايي كه تا زمان تهيه‌ي فرمها به دست بنياد رسيده بود درج شده و از ارزيابان خواسته شده بود كه يك ياز خانه‌هاي ضعيف، متوسط، خوب، عالي را علامت بزنند. ضمنا اگر جاي كتابي را در اين فهرست خالي مي‌بينند برايمان بنويسند تا تهيه كنيم. در صورت تمايل مي‌توانستند نظرهاي تشريحي خود را نيز به فرمها پيوست كنند و براي بنياد ارسال دارند. بديهي است كه بنياد مايل بود اين فرمها را براي تعداد بسيار بيشتري ارسال كند. نام بسياري از اهل نظر در ميان ارزيابان ما خالي است كه اين كاستي دليلي جز نبود امكان دسترسي به آنان نداشته است. اميدواريم در سال آينده اين امكان را بيابيم تا با تكميل اطلاعاتمان از نظر آنان نيز بهره‌مند شويم.
در پايان مرحله اول، براساس جدولهاي تهيه شده از آراي ارزيابان بنياد و فرمهاي پرشده، آثاري كه به مرحله‌ي بعد مرحله‌ي داوري راه يافته‌اند، تعيين شدند.
در بيانيه اين دوره همچنين تاكيد شده است: همچون دوره‌هاي قبلي، اين آثار در چهار گروه جاي گرفته‌اند و به ترتيب حروف الفباي نام نويسنده اعلام شده‌اند. داوران در چهار گروه جداگانه و با شيوه و معيارهايي كه خود با توجه به معيارها و شيوه‌ي دو دوره‌ي پيشين تصويب مي‌كنند، اين آثار را داوري و برندگان نهايي را به بنياد معرفي خواهند كرد.
انتهاي پيام

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/222

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جمع‌بندي مرحله‌ي نخست سومين دوره‌ از جايزه‌ي هوشنگ گلشيري، ایسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016