جمعه 25 مهر 1382

چهارمين مجمع بين المللي استادان زبان و ادبيات فارسي برگزار مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
چهارمين مجمع بين المللي استادان زبان و ادبيات فارسي با حضور تعدادي از استادان خارجي و داخلي 28 الي 30 مهر ماه در دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برگزار مي‌‏شود.
به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگي ايلنا، قهرمان سليماني‌‏پور، دبير اين مجمع، ديروز، پنجشنبه 24 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: طبق برنامه‌‏ريزي‌‏هاي به عمل آمده براي حضور در چهارمين مجمع بين المللي استادان زبان و ادبيات فارسي، فراخواني به دانشگاه‌‏هاي مختلف فرستاده شد كه ماحصل اين فراخوان 150 مقاله خارجي و 80 مقاله داخلي بوده است كه كميته داوران 50 مقاله خارجي و 15 مقاله داخلي را براي شركت در اين مجمع انتخاب كردند.
وي به اعضاي تشكيل دهنده هيأت داوران اشاره كرد و گفت: اعضاي هيأت داوران اين مجمع شامل قهرمان سليماني، دكتر نصرالله پورجوادي، دكتر مهدي محقق، دكتر محمدجعفر ياحقي، دكتر احمد تميم‌‏داري و دكتر عبدالعي شرقي است.
سليماني‌‏پور هدف نهايي از برگزاري اين مجمع را استفاده از تجربه‌‏هاي متراكم استادان زبان و ادبيات فارسي سراسر دنيا و امكان ديدار اين اساتيد از كشور ايران دانست.
وي همچنين در خصوص برگزاري جلسات و سخنراني‌‏ها گفت: برنامه‌‏هاي تدارك ديده شده در عصر دوشنبه، صبح و عصر سه‌‏شنبه و صبح چهارشنبه است و از بعد از ظهر روز دوشنبه، سه نشست شامل سه موضوع آموزش، كرسي‌‏ها و مسائل و مباحث زبان و ادبيات فارسي برگزار مي‌‏شود.
وي ادامه داد: در اين نشست‌‏ها 110 استاد خارجي و 60 استاد داخلي به تعامل فكري و گفت‌‏وگو درباره مباحث و مسائل مختلف مربوط به زبان و ادبيات فارسي مي‌‏پردازند.
دبير چهارمين مجمع بين المللي استادان زبان و ادبيات فارسي به برنامه‌‏هاي در نظر گرفته شده براي استادان دعوت شده به اين مجمع اشاره كرد و بيان داشت:‌‏ اجراي دو كنسرت موسيقي، اجراي مراسم نقالي، ديدار از كتابخانه‌‏ها و مراكز فرهنگي، ديندن نمايش "شب هزار و يكم" كاري از بهرام بيضايي، ديدار از شهر كاشان، برپايي نمايشگاهي از مطبوعات و برپايي نمايشگاهي از نشريات فرهنگي هنري در طبقه پايين دانشكده ادبيات را از برنامه‌‏هاي تدارك ديده شده براي اين مجمع است.
سليماني پور در پايان درباره نهادهاي همكاري كننده در اين مجمع گفت: دانشگاه تهران، انجمن آثار مفاخر فرهنگي، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، كانون شعر جوان، دانشگاه آزاد، فرهنگسراي نياوران، خانه‌‏كتاب ايران، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري‌‏ و وزارت امور خارجه نهادهاي همكار در ترتيب اين مجمع هستند.
گفتني است علاقمندان مي‌‏توانند براي كسب اطلاعات دقيق‌‏تر به پايگاه اينترنتي شوراي گسترش زبان فارسي www.persian_languag.org مراجعه كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/400

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چهارمين مجمع بين المللي استادان زبان و ادبيات فارسي برگزار مي‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016