دوشنبه 28 مهر 1382

بنياد فرهنگي و فرهنگسراي اديب برومند افتتاح شد

بنياد فرهنگي و فرهنگسراي اديب برومند شاعر ملي ايران روز جمعه با حضور جمع كثيري از استادان دانشگاه، فرهنگيان، نمايندهگان مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شوراي شهر شهرستان گز افتتاح شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شاهين شهر در سخناني واگذاري مكانهاي مناسب براي امور فرهنگي را ستود و اين كار را مورد تشويق قرار داد.
استاد مهريار نيز در اين مراسم سخنراني خود را در خصوص اهميت كتاب و كتابخانه بيان داشت. اين مراسم كه با حضور تعدادي از استادان دانشگاه تهران و اصفهان، اعضاي شوراي شهر شاهين شهر، مسولين شهرداري و اداره ارشاد اين شهرستان و بسياري از مردم شهرستان گز برگزار شد با تجليل از استاد اديب برومند ادامه يافت.
سخنرانان اين مراسم در اهميت موضوع بنيادهاي فرهنگي و فرهنگسراها به ايراد سخنراني پرداخته و اين عمل را نشانه رشد و اعتلاي فرهنگ و ادبيات ايران دانستند.
اديب برومند در سخنان خود ضمن تشكر از مسوولين اقدام خود را در جهت واگذاري اين مكان تنها عشق به فرهنگ و ادب ايران ذكر كرد.
اين مراسم كه با اجراي موسيقي زنده توسط هنرجويان فرهنگسراي اريب برومند و شاهنامه خواني همراه بود با اهدا لوح تقدير از اديب برومند قدرشناسي شد.
استاد اديب برومند در اوايل سال گذشته اقدام به تأسيس بنياد فرهنگي و فرهنگسرائي در زادگاه خود شهر « گز» واقع در شهرستان برخوار و ميمه(در بخش شمالي اصفهان) نمودند وآنرا به شهرداري گز و اداره فرهنگ و ارشاد برخوار واگذار كردند
اين بنياد فرهنگي و فرهنگسرا از طرف متصالحان به نام « اديب برومند » نامگذاري گرديد كه روز جمعه رسماً افتتاح شد.
فرهنگسراي مذكور در يكي از عمارات قديمي وبا شكوه گز كه در يكصد وسي سال پيش ساخته شده و متعلق به مرحوم حاجي محمد علي خان گزي دائي پدر و عموي مادر استاد اديب برومند بوده واقع گرديده است كه داراي اتاقها و شاه نشيني هاي متعدد و مساحت 3400 متر مي باشد.
اين ساختمان در سالهاي اخير محل سكناي روانشاد استاد حيدر علي برومند دائي استاد اديب برومند بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/457

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بنياد فرهنگي و فرهنگسراي اديب برومند افتتاح شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016