يكشنبه 18 آبان 1382

وكيل فرهاد مهراد: جسد فرهاد منتقل نمي شود، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
به تازگي مجموعه اي از پنج لوح فشرده و كاست به نام هاي: « سبز و سفيد و خط خطي» ,« بازم صداي ني مي‏آد» ,« به گفت‌‏وگوي تو» (به زبان فارسي)و« آلبا»- «فونيكس», ( به زبان‏هاي ديگر), از فرهاد مهراد منتشر شده‌‏است. بر همين اساس خبرنگار هنري ايلنا گفت و گويي با مجيد كاظمي, وكيل فرهاد مهراد انجام داده است‏كه مي‌‏خوانيد:

علت انتخاب زمان انتشار اين آثار چه بوده است؟

ما در نظر داشتيم تا اين آثار را هشتم شهريور ماه مصادف با سال‏روز مرگ فرهاد منتشر كنيم كه به علت مسايلي كه در زمينه مجوز اين آثار وجود داشت كار به طول انجاميد و در نهايت تا اين زمان به طول كشيد.

اكنون از كيفيت آثار راضي هستيد؟
آثاري اخيرا به دست مردم رسيد با آن‏چه در ايده‏آل ما وجود داشت , فاصله بسيار زيادي دارد. البته مجموعه اي ديگر از آثار فرهاد آماده چاپ و انتشار است كه فعلا در انتشار آن‏ها وقفه افتاده است .
ا ين مجموعه آثار صوتي و يك لوح فشرده تصويري از آخرين روزهاي زندگي فرهاد و كنسرت هايي كه درفرانسه, اتريش و آلمان داده است, به همراه سخنراني‏هايي كه وي دريك ماه قبل از درگذشتش انجام داده است را شامل مي شود كه منتشرخواهد شد.
علاوه بر اين كتابي متشكل از نامه هاي دوستداران فرهاد درزمان بيماري و نامه هايي كه در كنسرت هايش به او مي دادند به همران مصاحبه هاي مهراد با رسانه هاي داخلي و خارجي, عكس هاي فرهاد, اشعار وي و مقالاتي كه به قلم او به نگارش درآمده است به همراه بريده جرايد و صحبت هايي كه راجع به فرهاد شده است همراه با روايت خود نوشت او منتشر و در اختيار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

آقاي كاظمي به نظر مي رسد كه شما وخانواده فرهاد تمايل چنداني به همكاري با مطبوعات و يا محفل هاي دوستداران فرهاد نداريد؟
اين طرز فكر از آن‏جا نشات مي گيرد كه ما به خاطر مسايل مختلف, بعضي اوقات مجبور به سكوت هستيم. ضمن آن‏كه ما در بسياري از جاها كه لازم بوده , نهايت همكاري را داشته ايم . علاوه برآن ما از كليه نظراتي كه راجع به فرهاد داده مي شود حتي نظرات مخالف نهايت استقبال را مي كنيم. حال اگر در مراسم بزرگداشت فرهاد در فرهنگ سراها اختلال ايجاد مي شود ديگر نمي تواند ربطي به ما داشته باشد.

شايعاتي كه اين روزها مبني بر انتقال جسد فرهاد مهراد به ايران است تا چه اندازه صحت دارد؟
همه مسائلي كه پيرامون دزيده شدن و يا انتقال جسد فرهاد مطرح مي شود, كذب محض است. ضمن آن‏كه همه مي دانند كه در مورد جسدش آنچه فرهاد مي خواسته , نشده است.

به نظر مي رسد كه قيمت آثار منتشر شده
فرهاد براي بسياري از علاقه‏مندان او سنگين باشد دراين خصوص چه خواهيد كرد؟

اين cd ها در سوئيس به صورت اورژينال و ديجيتالي ضبط شد و همين باعث شده هزينه اوليه آن‏ها بالا رود. حال با توجه به آن‏كه ما مي‏دانيم قسمت اصلي مخاطبان فرهاد از قشر كم درآمد جامعه هستند, در آينده با انتشار آثار او به شكل كاست اين مساله را جبران خواهيم كرد.

درنظر نداريد كه منزل مرحوم مهراد را به موزه بدل كنيد؟

ازاين دست كارها , بسيار درنظرداريم, اما بايد توجه داشت كه همه چيز بايد مرحله به مرحله پيش برود كه در اين ميان, انتشار آثاراو اولين اقدام دراين زمينه بود, به هر حال بايد منتظر عكس العمل مردم ماند و اقدامات بعدي را انجام داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1101

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وكيل فرهاد مهراد: جسد فرهاد منتقل نمي شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016