دوشنبه 11 اسفند 1382

بهترین فیلم: ارباب حلقه ها به رکورد تاریخی بن هور و تایتانیک رسید

زمانی که استیون اسپیلبرگ به روی صحنه رفت تا جایزه بهترین فیلم را اهدا کند، حتی پیش از آنکه پاکت را باز کند، تقریبا همه آماده بودند تا نام ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه را به عنوان برنده بزرگ مراسم امسال بشنوند. پیتر جکسون به همراه باری ازبورن و فران والش تهیه کنندگان ارباب حلقه ها بودند که یازدهمین جایزه این فیلم را به دست آوردند.
ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه، با یازده جایزه اسکاری که دریافت کرد توانست تا به رکورد تاریخی و ناشکستنی اسکار که به بن هور و تایتانیک تعلق داشت برسد. اما نکته جالب درباره سومین قسمت از مجموعه ارباب حلقه ها این است که بر خلاف دو رکورد دار دیگر، در هیچ رشته ای بازنده نشده است. ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه، در یازده رشته نامزد جایزه بود و در همه رشته ها رقیبانش را پشت سر گذاشت، در حالی که تایتانیک در چهارده رشته و بن هور در دوازده رشته کاندیدا بودند ولی تنها در یازده رشته به پیروزی رسیدند. گزارشگر بی بی سی در کالیفرنیا، با تاکید بر همین نکته می گوید این نخستین بار است که چنین چیزی در مراسم اسکار رخ می دهد و یک فیلم به طور گسترده در همه رشته هایی که نامزد شده است جایزه را به دست می آورد.
استیون اسپیلبرگ، فیلمسازی که این جایزه را به تهیه کنندگان ارباب حلقه ها اهدا کرد، خود بزرگترین موفقیتش در مراسم اسکار را سال 1993 با فهرست شیندلر به دست آورده بود که در 12 رشته نامزد شد و هفت جایزه را به دست آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

bestfilm-1.jpg

bestfilm-2.jpg

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5236

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهترین فیلم: ارباب حلقه ها به رکورد تاریخی بن هور و تایتانیک رسید' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016