جمعه 25 ارديبهشت 1383

بیش از ۲۵ کشور جهان همراه ایران ، روز جهانی فردوسی را گرامی می دارند، خبرگزاری ميراث فرهنگی

میراث خبر_ سرویس هنر:همزمان با ایران در بیش از بیست و پنج کشور جهان روز جهانی فردوسی جشن گرفته می شود.
علی اصغر محمد خانی رئیس مرکز گسترش زبان فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای گسترش زبان فارسی با اعلام این خبر افزود:«ما از طریق رایزنی های فرهنگی به کشورهای مختلف اعلام کردیم که می توانند برنامه هایی برای بزرگداشت فردوسی برگزار کنند. گروهی از این کشورها اظهار تمایل کرده و برنامه هایی ارائه دادند. استادانی هم مانند دکتر پورنامداریان که بوسنی هرزگوین رفته است در این برنامه ها شرکت می کنند.»
محمد خانی در مورد کشورهایی که بزرگداشت فردوسی را برگزار می کنند گفت:«نزدیک به بیست و پنج کشور جهان از طریق رایزنی های خود اظهار تمایل کردند تا برنامه هایی برای بزرگداشت فردوسی برگزار کنند. یک نشست در ترکیه برگزار می شود. در آذربایجان یک نشست بزرگ استادان فردوسی شناس برگزار می شود و چند تن از استادان ایرانی نیز شرکت خواهند کرد. دانشگاه کابل نشستی برگزار می شود. تاجیکستانی ها اعلام آمادگی کردند که نشستی با حضور چند استاد از ایران و استادان زبان و ادب آن کشورها و پژوهشگرانی تاجیک و ایرانی سخنرانی هایی در مورد فردوسی انجام دهند. . بیشتر بر اساس ظرفیت کشور ها این برنامه ها برگزار می شود، بخصوص کشورهایی که رایزنی های ایران فعال باشند. کشورهای شبه قاره مانند بنگلادش، هندوستان و مرکز تحقیقات پاکستان اعلام آمادگی کردند. بوسنی هرزگوین،یوگسلاوی و آلمان نیز در شمار کشورهای برگزار کنند مراسم بزرگداشت فردوسی هستند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی همچنین به خبرنگار میراث خبر گفت:« ترجمه مقالاتی در مورد فردوسی و شاهنامه در برخی از کشورها آغاز شده تا در روزنامه ها و مجلات به چاپ برسد. »
مراسم روز بزرگداشت فردوسی 25 همزمان در ایران و سایر کشورهای جهان برگزار می شود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7610

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیش از ۲۵ کشور جهان همراه ایران ، روز جهانی فردوسی را گرامی می دارند، خبرگزاری ميراث فرهنگی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016