جمعه 25 ارديبهشت 1383

علي‌اشرف درويشيان، مصطفي مستور، محمود دولت‌آبادي، رضا قاسمي، حسن حسيني و پابلونرودا، پرفروش‌ترين‌هاي ادبي نمايشگاه هفدهم، ايسنا

ديروز روز پاياني هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بود؛ روزي شلوغ‌تر از روزهاي گذشته. در سطح نمايشگاه كه قدم مي‌زدي، عده‌اي را مي‌ديدي كه با عجله خود را به سالن‌هاي مختلف مي‌رسانند تا كتاب‌هايي را كه نخريده‌اند در اين ساعات باقي مانده تهيه كنند. خيلي‌ها كتاب‌هاي مورد علاقه‌شان را خريدند، خيلي‌ها نيافتند، خيلي‌ها هم پولي براي خريدن كتاب نداشتند و فقط نگاه كردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از همين امروز كه نمايشگاه هفدهم به پايان ‌رسيده است، مسؤولان فرهنگي و سياستگذاران برگزاري نمايشگاه كتاب، با بحث تغيير مكان برپايي نمايشگاه در سال بعد درگير خواهند بود. بحثي كه سال گذشته هم مطرح شد؛ اما در ابتدا ازسوي برخي از مسؤولان جدي گرفته نشد و به مسائلي كه شاهدش بوديم انجاميد.
در نمايشگاه امسال كتاب‌هايي فروختند و نويسندگاني برد كردند و نويسندگاني نيز بايد حالا حالاها براي پيدا كردن بازار مخاطب تلاش كنند.
امسال آنچه در نمايشگاه جلب توجه مي‌كرد، خارج شدن كودكان و نوجواناني از سالن كودك و نوجوان با كتابچه‌هاي بزرگ رنگي به‌نام غوغولي و غولك بود كه نشر سيماي فرهنگ و خانه ادبيات منشتر كرده است. اين كتابچه‌ها كه با تصاويري كميك از تام و جري و حيوانات منقش شده است، فروش خوبي داشتند.
كتاب‌هاي شل سيلور استاين نيز با ترجمه رضي خدادادي هم فروش خوبي داشت.
فرهنگ يك‌جلدي معين را امسال علاوه بر نشر معين، چند ناشر ديگر مي‌فروختند و دو ناشر هم ادعا مي‌كردند كه فرهنگ آنان كاملتر است.
مسؤول نشر قطره به خبرنگار ايسنا گفت: امسال كتاب پرفروشي نداشتيم و استقبال خيلي كم بود؛ با اينكه پنج عنوان كتاب چاپ اول منتشر كرده‌ايم.
اما در حوزه ادبيات مجموعه شعر پابلو نرودا با نام ”هوا را از من بگير، خنده‌ات را نه” با ترجمه احمد پوري، چاپ هشتم، سال‌هاي ابري علي‌اشرف درويشيان، چاپ چهارم، عقايد يك دلقك هاينريش بل با ترجمه محمد اسماعيل‌زاده، همنوايي شبانه اركستر چوب‌هاي رضا قاسمي، چاپ چهارم، نيمه پنهان سرگذشت هدايت به قلم جهانگير هدايت، چاپ اول، خاكستر و خاك عتيق رحيمي ـ نويسنده افغاني برنده جايزه ادبي يلدا، چاپ اول، پل‌هاي كانتي از جيمز والر با ترجمه منصوره احمدزاده، بعضي‌ها داغشو دوست دارن و آپارتمان، دو فيلمنامه از بيلي وايلدر با ترجمه شهرام زرگر و كتايون حسين‌زاده، دو داستان جديد آن ماديان سرخ‌يال و روز و شب يوسف از محمود دولت‌آبادي، تاريخ اجتماعي مرتضي راوندي، نمايشنامه‌هاي بي شير و شكر و زائر از حميد امجد، شب هزار و يكم و شيريابي درخت كهن از بهرام بيضايي، پايين آمدن درخت از گربه، مجموعه كاريكلماتورهاي پرويز شاپور و مجمع‌الجزاير گالاپاگير كرست ونه‌گات ترجمه علي‌اصغر بهرامي، بهاييت در ايران سيدسعيد زاهدانه، گنجشك و جبرئيل سيدحسن حسيني، چاپ سوم، و زندگينامه سياسي شهيد رجايي، تاليف سجاد راعي ‌گلوجه به گفته ناشران پرفروش‌ترين‌ها بوده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما در ميان اين كتاب‌ها، روي ماه خدا را ببوس مصطفي مستور در همان روزهاي اول نمايشگاه كتاب تمام شد و قرار بود در روزهاي پاياني چاپ ششم آن به نمايشگاه برسد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016