سه شنبه 10 شهريور 1383

گلستان سعدي براي نوجوانان به زبان ساده و به کوشش مسعود خيام در انتشارات ابتکار نو منتشر شد، ايلنا

مسعود خيام: بسياري از دانشجويان و دانش آموزان, سعدي, حافظ و مولانا را تنها در حد يک اسم مي‌‏شناسند

تهران-خبرگزاري کار ايران

مسعود خيام در گفت‌‏وگو با خبرنگار ادبي ايلنا گفت: با توجه به اين که من سال ها مدرس دانشگاه بودم و شاگردان بسياري داشتم متوجه شدم که بسياري از دانشجويان و دانش آموزان از متون ادبي کلاسيک بي اطلاع هستند و سعدي, حافظ و مولانا را تنها در حد يک اسم مي شناسند.
وي در ادامه افزود: ادبيات کلاسيک ايران يکي از گنج‌‏هاي عظيمي است که بيشتر از ايراني‌‏ها, غربي‌‏ها به ارزش و اهميت آن پي برده‌‏اند همان طور گوته شاعر آلماني بارها و بارها ارادت خود را به حافظ ابراز مي‌‏کند و در کنار رود راين حافظيه درست مي‌‏کند, در آن جا زندگي مي‌‏کند و ديواني نيز تحت تاثير اشعار حافظ مي‌‏سرايد و آن را ديوان شرقي نام مي‌‏نهد.
مسعود خيام در ادامه تصريح کرد: يکي از دلايلي که شاعران و ادبيات کلاسيک در ايران مهجور مانده‌‏اند, قدرت‌‏هايي است که بر سر کار آمده اند و در هر دوره‌‏اي با ظهور اين قدرت‌‏ها بسياري از آثار ادبي ما ناديده گرفته شده است و حتي در دوره‌‏هايي نيز صحبت کردن به زبان فارسي در ايران ممنوع شده است.
وي در ادامه با بيان اين مطلب که من با شناخت اين مسايل احساس کردم که بايد متون کلاسيک را با زبان ساده در اختيار قشر جوان و نوجوان بگذريم تا بتوانند با ميراث ادبي اين کشور آشنا شوند, گفت: سعدي يکي از بزرگترين شاعران و نويسندگان ايران در قرن 7 است و يکي از کساني که در ماندگاري زبان وفرهنگ ايراني نقش بسزايي داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خيام در ادامه گفت: البته من قبل از سعدي شناسنامه فردوسي و خيام را به زبان ساده براي نوجوانان به رشته تحرير آورده‌‏ام و از کتاب‌‏هايي ديگري نيز در همين زمينه در دست دارم.
گفتني است گلستان سعدي در 204 صفحه با شمارگان 2000 نسخه توسط انتشارات ابتکار نو به تازگي روانه بازار کتاب شده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11486

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گلستان سعدي براي نوجوانان به زبان ساده و به کوشش مسعود خيام در انتشارات ابتکار نو منتشر شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016