سه شنبه 26 آبان 1383

جلد نخست “تاريخ مطبوعات فارس” منتشر شد، علاقه‌مندان با خواندن اين كتاب مي‌توانند در مورد 58 نشريه زمان قاجار آگاهي كسب كنند، ايسنا


--------------------------------------------------------------------------------


متن چاپي خبر
دريافت فايل متن خبر
نظر شما در مورد اين خبر
ارسال اين خبر به پست الكترونيك


صفحه اصلي
عناوين اخبار
بازگشت



















خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - كتاب
جلد اول كتاب تاريخ مطبوعات فارس با بررسي مطبوعات فارس در دوره قاجار منتشر شد.
سرويس رومي ـ نويسنده كتاب تاريخ مطبوعات فارس ـ در گفت و گو با خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جلد اول اين مجموعه را مجموعه جمع و جوري از تاريخ، ‌سند و فهرست برشمرد و گفت: ‌علاقه‌مندان با خواندن اين كتاب مي‌توانند در مورد 58 نشريه فارس در زمان قاجار اطلاعاتي كسب كنند و ديگر نيازمند ورق زدن بيش از 20 كتاب در اين مورد نيستند.
وي افزود: كتاب تاريخ مطبوعات فارس شامل چهار جلد است كه جلد اول آن به بررسي مطبوعات فارس در دوره قاجار پرداخته و جلدهاي بعدي مطبوعات دوره پهلوي انقلاب اسلامي و روزنامه‌نگاران فارس را مورد بررسي قرار خواهد داد.
رومي با بيان اين نكته كه سعي كرده‌ام تكامل نثر، صفحه‌آرايي و در كل مطبوعات فارس را طي اين دوران بررسي كنم، تصريح كرد: ‌هدف اصلي من از نوشتن اين كتاب شناساندن مطبوعات فارس بود؛ زيرا نام روزنامه‌هاي فارس در كتابهاي زيادي به صورت فهرست‌وار آمده بود كه لازم بود نظمي به آنها داده شود و دانستني‌هاي بيشتري در اختيار علاقمندان قرار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: اين اولين تلاش در اين زمينه بود؛ زيرا تا كنون كتابي كه اطلاعات تمامي روزنامه‌ها و نشريات فارس را در خود داشته باشد، منتشر نشده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين دبيرخانه مطبوعات فارس از امضاي قرارداد با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص جلد دوم اين كتاب خبر داد و اضافه كرد: اين جلد مطبوعات دوره رضاشاه و محمدرضاشاه را همراه (دوره پهلوي) شامل مي‌شود كه كار بر روي دوره رضاشاه تمام شده و يادداشت‌ها و فيش‌هاي دوره محمدرضاشاه نيز در حال تكميل شدن است.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016