سه شنبه 1 دي 1383

دوره 10 جلدي آثار هدايت دوباره بدون ”بوف كور“ تجديد چاپ مي‌شود؛ ايسنا

حاجي‌زاده: وزير ارشاد جلسه‌اي درباره اين كتاب بگذارد و تكليفش را روشن كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - كتاب

نشر گل جامه دران قصه كوتاهي با عنوان “برخورد نزديك در نيويورك“ را از رضا براهني منتشر كرد.
محمد حاجي‌زاده ـ مدير انتشارات ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران، گفت: برخورد نزديك در نيويورك كه كوتاه شده يك قصه بلند از براهني است و در آمريكا منتشر شده، به همراه “‌انتري كه لوطي‌اش مرده بود“ صادق چوبك و “زن عجم خوب است يا تي‌ان‌اتي“ اثر فرخنده حاجي‌زاده، در قطع حبيبي منتشر شده‌اند.
وي گفت: 10 كتاب صادق هدايت را در نمايشگاه هفدهم در يك دوره عرضه كرديم و قرار است به چاپ دوم برسانيم. اين دوره شامل داستانهاي ديوار، زند و هومن، زنده به گور، سگ ولگرد، سه قطره خون، فوائد گياهخواري، گروه محكومين، مسخ، نوشته‌هاي پراكنده و وغ وغ ساهاب است كه هر كدام در يك مجلد هستند. متاسفانه همانطور كه در چاپ اول مجوز بوف كور را وزارت ارشاد به ما نداد، در تجديد چاپ هم نداده است. اين در حالي است كه بوف كور همزمان توسط چند ناشر ديگر منتشر مي‌شود.
حاجي‌زاده يادآور شد: شايد بيش از 10 بار با وزارت ارشاد در اين باره مكاتبه كرده‌ام. حتا از آقاي مسجد جامعي خواستم تا با تمام ناشراني كه اين اثر را چاپ مي‌كنند جلسه‌اي بگذارد و تكليف اين كتاب را روشن كند. يا ما قانع مي‌شويم كه اين كتاب غير مجاز است و چاپ نمي‌كنيم يا آنها مجوز را درست مي‌دهند. هر چند كه اين كتاب هم منتشر شده و هيچ اتفاقي نيفتاده و با اين كارها، بيشتر براي رسانه‌ها موضوع درست مي‌شود.
وي درباره تلاشهاي جهانگير هدايت درباره آثار اين نويسنده متذكر شد: او هم كمي لطفي مي‌كند. او هم همان امتياز را درباره هدايت دارد كه من ناشر و شماي خوانند داريم. آقاي هدايت حقيقتا نه صلاحيت دارد و نه دانش كه بيايد درباره آثار هدايت اظهار نظر كند. او مي‌گويد ما متن كامل را چاپ نمي‌كنيم و تحريف كرده‌ايم و در اين رابطه نامه‌نگاريهايي نيز با وزارت ارشاد داشته است؛ در حاليكه خودش يك اثر هشت صفحه‌يي از هدايت چاپ كرده‌ است كه اشكالاتي دارد. چرا ما بايد بياييم و عليه هم اقدام كنيم؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين ناشر گفت: كتاب “‌فرهنگ تفسيري اسم‌ها“ را كه خودم تاليف كرده‌ام، آماده چاپ دارم. به اضافه آثار ديگري كه براي مجوز در وزارت ارشاد مانده‌اند. كتابي 300 صفحه‌يي را به ارشاد مي‌دهيم و آنوقت تنها 20 صفحه‌اش را مجوز چاپ مي‌دهد. من نمي‌دانم يعني چه؟ خود ناشر سانسور مي‌كند و آنوقت وزارت ارشاد ناشر را بازي مي‌دهد. اعلام حذف و تغيير را هم در يك برگ كاغذ بي اسم و نشان مي‌دهند. پس سانسور سليقه‌يي است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15809

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دوره 10 جلدي آثار هدايت دوباره بدون ”بوف كور“ تجديد چاپ مي‌شود؛ ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016