چهارشنبه 1 تير 1384

بزرگداشت رضا ارحام‌صدر برگزار شد، عزت الله انتظامي غريب در موزه ي سينما! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


بزرگداشت رضا ارحام‌صدر در خانه ي هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، در اين برنامه كه ارحام‌صدر به خاطر شكستگي استخوان نتوانسته بود حاضر شود بعد از نمايش فيلم مستند شكرپاره در پيامي تصويري ضمن خيرمقدم به حاضران گفت: به خاطر زمين خوردنم در خانه، نتوانستم اين افتخار را بدست آورم تا به ميان شما بيايم اما از حضور تك‌تك شما سپاسگذاري مي‌كنم .

وي از بهروز غريب پور و انجمن تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي مستند براي برگزاري اين جلسه تشكر كرد پس از پخش اين پيام حاضران به پا خواستند و دقايقي را به تشويق اين بازيگر پيشكسوت پرداختند.

در ادامه جلسه غلامرضا مهيمن نويسنده و كارگردان فيلم شكرپاره به همراه رضا عماد يكي از بازيگران اين فيلم به دعوت پدرام اكبري به روي صحنه فتند و درباره اين كار مستند كه در برگيرنده لحظاتي از خاطرات رضا ارحام‌صدر است صحبت كردند.

مهيمن با بيان اينكه ساخت اين كار از سه سال پيش به من پيشنهاد شد گفت: 7، 8 ساله بودم كه تئاتر ارحام را مي‌ديدم و فكر نمي‌كردم 45 سال بعد در جايي قرار بگيرم كه فيلمي از ايشان بسازم .

وي افزود: من يك خط كمرنگ داستاني را براي ايشان تعريف كردم و بقيه بداهه‌هاي خودشان بود. دوربين در پشت سرشان مي رفت و همه صحنه‌ها بدون هيچ مشكلي در يك برداشت گرفته مي‌شد.

مهيمن، هدف از ساخت اين فيلم مستند را معرفي اين بازيگر بزرگ به نسل امروز خواند و افزود: مي‌خواستم بگويم ما چنين آدم‌هايي داشتيم.

اين كارگردان در جواب به سوالي درباره نپرداختن به فيلم مهمي چون شب‌نشيني در جهنم در اين فيلم مستند گفت: اين فيلم در ابتدا 11 قسمت بود كه به تدريج كوتاه و حدود 10 بار مونتاژ شد. صحنه‌هايي هم از فيلم شب‌نشيني در جهنم بود كه حذف شد. همچنين صحنه تئاتر اصفهان بسيار طولاني بود كه آن هم كوتاه شد و من كمترين تاثير را در اين روند كوتاه شدن داشتيم.

به گزارش ايسنا رضا عماد كه در اين فيلم در همه جا همراه ارحام‌صدر است علت حضور خود را در شكرپاره دعوت ارحام خواند و گفت: من فكر مي‌ کردم به خوبي آقاي ارحام‌صدر را مي‌شناسم ولي وقتي با هم به بازار و خيابان رفتيم و برخورد مردم را با او ديدم فهميدم كه اصلا نمي‌شناسم در واقع ارحام را بايد با مردم شناخت.

وي حس و حال‌هاي اين فيلم را طبيعي دانست و افزود: يك صحنه از اين فيلم طراحي قبلي نشده و اكثرا در مواجه با مردم شكل گرفته است.

فرزند مرحوم فرهمند از بنيانگذاران تئاتر اصفهان هم كه در اين مراسم حاضر بود با تشكر از ساخت چنين فيلمي گفت: امروز بخشي از آرزويم كه ساخت مستندي درباره‌ي تئاتر اصفهان بود برآورده شد انجمن مستندسازان و اقاي مهيمن كاري كردند تا بتوانيم اين ميراث فرهنگي را حفظ كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد متوسلاني، سيامك اطلسي، بهمن مفيد، شقايق فراهاني،‌گوهر خيرانديش، محمود بنفشه‌خواه و مريم معترف از حاضران در اين مراسم بودند.

به گزارش ايسنا، شب گذشته همراه با اين مراسم بزرگداشت ، مراسمي نيز براي بزرگداشت عزت الله انتظامي در موزه سينما برگزار شد که متاسفانه به علت ناتواني اين مجموعه در برنامه ريزي و اطلاع رساني درست، جهت پوشش خبري و تصويري مراسم گراميداشت اين استاد بازيگري و پيشکسوت سينما و تئاتر ايران ،بسياري از رسانه ها و مطبوعات کشور موفق به حضور در اين مراسم و انعکاس آن نشدند.

گفتني است به دليل عدم برنامه ريزي صحيح و فکر شده در اين زمينه، چندي پيش مسوولان موزه، خبر از برگزاري بزرگداشتي براي «آقاي بازيگر» سينماي ايران همراه با نمايش دو فيلم صادق کرده و ناصرالدين شاه آکتور سينما دادند که پس از چندي مجددا اعلام کردند ، اين مراسم بزرگداشت به دليل همزماني با انتخابات رياست جمهوري منتفي شده است( بدون توضيح ارتباط بزرگداشت يک هنرمند با انتخابات رياست جمهوري آنهم دو شب مانده به انتخابات!) و فقط دو فيلم يادشده به نمايش درمي آيد اما بسياري از رسانه ها و مطبوعات امروز با خبر شدند در حاليکه براي پوشش خبري و تصويري اهداي هديه مسوولان موزه، به «شون پن» در همين محل، خبرنگاران و عکاسان و هنرمندان بسياري دعوت شده بودند ،شب گذشته مراسم بزرگداشت هنرمند بزرگ و پيشکسوت ايراني به شکلي بسار ضعيف و دور از شان اين هنرمند و در جمع محدودي برگزار شده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25023

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بزرگداشت رضا ارحام‌صدر برگزار شد، عزت الله انتظامي غريب در موزه ي سينما! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016