يكشنبه 27 شهريور 1384

ابوالفضل جليلي "عاشورا" را در فرانسه مي سازد، فارس

ابوالفضل جليلي درباره فيلم جديدش «عاشورا» كه قرار است در فرانسه ساخته شوداظهار داشت:اين فيلم يك پروژه جمع و جور است كه با همكاري چند نفر از دست اندركاران سينماي فرانسه با بودجه اي خيلي كم ساخته خواهد شدو داستان فيلم فقط علاقه شخصي من به واقعه عاشورا است


ابوالفضل جليلي در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود:هميشه از بدو ورود به عالم فيلمسازي با خودم عهد كرده بودم كه هر زمان وقتش رسيد، واقعه عاشورا را با نشان دادن تصوير حقيقي امام بسازم و از خدا خواسته ام كه اين فيلم بهترين و معنوي ترين فيلم جهان شود آن وقت بعد از آماده شدن فيلم بميرم.با خودم گفتم فيلم جديدم را با نام عاشورا مي سازم با هر موضوعي كه داشته باشد و هركجا كه ساخته شود .حالا در پاريس يا در هلند يا ايران، چه فرقي مي كند.
جليلي خاطرنشان كرد: نام عاشورا بايد در همه جهان پخش شود بزرگترين حماسه و مبارزه عدالت عليه ظلم كه در مكتب ماست فيلم عاشورا نيز يك فيلم مذهبي اجتماعي است.
وي درباره پايان فيلمبرداري «حافظ» گفت: فيلمبرداري در چابهار به پايان رسيده و تنها يك سكانس باقيمانده كه در آن نياز به تعدادي بازيگر زن داشتيم كه در چابهار به دليل تعصبات قومي مذهبي كمتر كسي حاضر مي شد جلوي دوربين ظاهر شود.بنابراين اين سكانس را در همان محل فيلمبرداري قبل از چابهار يعني در حومه ساوه فيلمبرداري خواهيم كرد.
وي درباره آغاز مراحل فني اين فيلم افزود: هنوز به دليل نداشتن پزتيو راش هاي فيلم را نديده ام اما به محض تمام شدن فيلم تصميم دارم تدوين آن را شروع كنم.البته فيلمبرداري به صورت صداي سرصحنه انجام مي شد و چون خودم فيلمبرداري مي كردم، همان پشت دوربين كار مونتاژ را هم انجام مي دادم كه از جهاتي باعث صرفه جويي شد؛ چه از جهت كيفي كار و چه از جهت كمي.
اين فيلمساز درباره مدت زمان فيلمبرداري اين فيلم ادامه داد:مدت زمان فيلمبرداري سه ماه و پنج روز به طول انجاميد كه حدود ده روز آن براي خرابي دوربين و انتظار براي آماده شدن آن گذشت. مدتي هم تعطيلي داشتيم چه به دليل استراحت بچه ها و چه به دليل جابه جايي مكان هاي فيلمبرداري و چه به دليل نداشتن برخي از امكانات و عدم همكاري هاي برخي از نهاد هاي دولتي.
وي خاطرنشان كرد:نتيجه كار بسيار خوب است ؛البته از نظر خودم ! چرا كه خيلي ها معتقدند نظرات من چندان قابل اعتماد نيست اما من آنچه در توان داشتم تقريبا در طبق اخلاص گذاشتم و تقديم به حافظ گرانقدر كردم. خداوند نير بسيار بسيار مرا ياري كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كارگردان فيلم «گال» درباره اختلافات خود با تلويزيون گفت:هيچ گونه كدورتي بين من و مسئولان صدا و سيما وجود ندارد.من تلويزيون را خانه خودم مي دانم و از بدو پيروزي انقلاب در آنجا كار كرده ام و زحمت كشيده ام. از امكاناتش استفاده كرده ام و خودم را مديون تلويزيون مي دانم. اما به قول يكي از همكارانم برخي از دعواها مثل دعواي توي زمين فوتبال مي ماند .گاهي اعضاي تيم به يكديگر ناسزا هم مي گويند اما هدف گل زدن است و همه با هم يكي هستند. اگر هم اختلافي يا حرفي حديثي بين من و مسئولان باشد مثل همين درگيري زمين فوتبال است كه واقعا چنين خبري هم نيست.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26221

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابوالفضل جليلي "عاشورا" را در فرانسه مي سازد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016