دوشنبه 28 شهريور 1384

كتاب جديدي درباره ايران باستان به قلم "تام هلند" در لندن منتشر شد، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۶/۲۸‬
خارجي. فرهنگي. انگليس.

"پيروزي يونانيان بر امپراطوري ايران در زمان هخامنشيان موجب ايجاد غرور در يونانيان شد و اين باور را در آنها ايجاد كرد كه غرب مي‌تواند شرق را تحت سلطه خود درآورد.

اگرچه تنها يونانيان پيروز اين درگيري بودند اما اين طرز فكر آنها به ديگر كشورهاي غربي نيز نفوذ كرد و زيربناي تسلط كنوني جهان غرب بر شرق شد."
اين مطلب نتيجه‌گيري پاياني جديدترين اثر "تام هلند" با عنوان آتش پارسي" است.

اين كتاب نتيجه كندوكاو نويسنده در تاريخ جنگهاي ايران و يونان باستان است كه توسط انتشارات "ليتل براون" منتشر شده است.

هلند براي گردآوري مطالب اين كتاب به بسياري از كشورهاي اروپايي سفر كرده و با مردم عادي درباره تاريخ آن كشورها به گفت‌وگو نشسته و تلاش كرده تصويري ازطرز تفكر مردم كشورهاي مختلف و يونانيان را درباره تاريخ كهن ارايه دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته نويسنده، اروپاييان و بويژه يونانيان از پيروزي اين كشور بر امپراتوري ايران باستان بسيار با افتخار ياد مي‌كنند و آن را نمادي از تسلط خود بر جهان شرق مي‌دانند.

به‌نوشته هلند، اين طرز تفكر، از پايه‌هاي مبارزات يونانيان براي گرفتن استقلال از حكومت عثماني در قرن ‪ ۱۹‬بوده و همچنين موجب شده كه اروپاييان و آمريكاييان نيز با اعتماد بنفس كافي به اين باور برسند كه غرب مي‌تواند بر شرق تسلط يابد.

نويسنده درعين حال در كتاب خود مدعي شده است كه ايرانيان تحت‌الشعاع تاريخ اسلام بسياري از بخشهاي تاريخ كهن خود را از ياد برده‌اند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26231

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كتاب جديدي درباره ايران باستان به قلم "تام هلند" در لندن منتشر شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016