جمعه 1 مهر 1384

فعاليت هاي هنرمندان موسيقي سنتي، کلاسيک و پاپ ايران، در داخل و خارج از کشور در مهر ‌٨٤، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


با آغاز فصل پاييز و شروع ماه مهر هنرمندان موسيقي ايران به فعاليتهاي خود در داخل و خارج از كشور ادامه مي دهند .

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) سعيد شنبه زاده موسيقيدان ايراني هفته آينده در پاريس کنسرت موسيقي تلفيقي ايراني و جاز برگزار مي کن.

وي در اين کنسرت با يك گروه فرانسوي به اجراي قطعات موسيي تلفيقي مي پردازد. اين برنامه از هفته آينده به مدت يک هفته هر شب در تالاري در شهر" پاريس اجرا مي شود

صديق تعريف، استاد آواز ايراني نيزدر اروپا به اجراي برنامه خواهد پرداخت.

تور اروپايي صديق تعريف در فصل پاييز آغاز مي شود که مجيد درخشاني نيز او را همراهي مي کند.

از اين خواننده همچنين به زودي آلبوم " ماه عروس " منتشر شود . تعريف در اين آلبوم با گويش خراساني خوانده است. آهنگساز اين آلبوم حميد متبسم است و کار با همکاري اعضاي گروه دستان عرضه خواهد شد.

گروه موسيقي سفر كه به اجراي موسيقي تلفيقي ايراني و هندي ميپردازد در اروپا به اجراي برنامه خواهد پرداخت

در اين گروه حميد متبسم به اجراي تار و سه تار ميپردازد و بهنام ساماني سازهاي تنبك و دف را اجرا خواهد اعضاي ديگر اين گروه رانوازندگان هندي تشكيل مي دهند

جلال ذوالفنون نيز در نظر دارد که يک تور موسيقي اروپايي و آمريکايي را همراه با فرزندش و يک نوازنده تنبک برگزار كند ، اين برنامه قرار بود که اوايل مهرماه برگزار شود که هم اکنون به تعويق افتاده اما به احتمال فراوان تا پايان سال جاري اين تور را نيز برگزار خواهد کرد. برادران خواجه نوري در نظر دارند در اين برنامه قطعاتي از آلبوم افق و پنجره‌ها را به اجرا در آورند.

گروه موسيقي" شهنازي"نيز به سرپرستي" داريوش پير نياكان" و خوانندگي" حميد رضا نوربخش" و نواي ني" حسن ناهيد"مهرماه در جشنواره "سروانتس" مكزيك به اجراي برنامه مي پردازدآنها براي دومين بار است كه در جشنواره" سروانتس "كه مهر ماه امسال در مكزيك برگزار مي شود ، حضور خواهند داشت و قطعاتي در دستگاه چهار گاه و چند قطعه ازمرحوم "علي اكبر شهنازي" مرحوم اقبال السلطان " و" قمر الملوك وزيري" را اجرا خواهند كرد .

در اين جشنواره كه هر دو سال يكبار ، به مدت ‌١٠ روز در مكزيك برگزار مي شود . هنرمندان كشورهاي مختلف حضوردارند كه هر گروه يك شب به اجرا مي پردازد . گروه" شهنازي" نيز يك شب در مكزيكوسيتي به روي صحنه مي رود كه ممكن است در شهرهاي ديگر نيز اجراهايي داشته باشد.

حسن ناهيد ، سال گذشته سال پر كاري داشته و پاييز گذشته در انگلستان، آلمان، ايتاليا، فرانسه، دانمارك و سوئد كنسرت برگزار كرده و آخرين سفرش هم به تركيه همراه با "حميد رضا نور بخش" ،" سيامك بنايي" و "بهرام ساعد" بوده است .


/موسيقي ايراني در داخل /


شهرداد روحاني" رهبر ميهمان اركستر سمفونيك تهران ، پاييز امسال قطعه راپسودي براي تار و اركستر ساخته " مهرداد دلنوازي" را به روي صحنه مي برد. راپسودي براي تار و اركستر از ساخته هاي دلنوازي ، سال گذشته توسط اركستر سمفونيك تركيه به مدت سه شب در مزار مولانا اجرا شد

گروه ‌٤٣ نفره لاپره به رهبري پژمان معمارزاده آثار اجرا نشده‌اي از فليكس مندلسون، روبرت شومان و كاميل سانسونس را در تالار وحدت مي نوازد. اين اركستر را گري هوفمان يكي از بزرگترين استادان ويلنسل با سازي ‌٤٠٠ ساله همراهي مي كند اين كنسرت ‌٧ و ‌٨ مهرماه در تالار وحدت برگزار مي‌شودوي يكي از بزرگترين نوازنده‌هاي جهان است كه پس از انقلاب در ايران در تالار وحدت برنامه‌اي برگزارمي كند


گروه "محمد نوري" به رهبري "عليرضا شفقي نژاد" ‌١٠ مهرماه در خانه هنرمندان به اجراي موسيقي مي پردازد

در بزرگداشتي که در خانه هنرمندان براي "نادر ابراهيمي " ترتيب داده شده است ، يک قطعه موسيقايي از سزوده هاي " نادر ابراهيمي " با عنوان " سفرهاي دور " با صداي " محمد نوري " اجرا مي شود. به گزارش ايسناآلبوم «نغمه هاى تنهايى» نيز با آهنگسازى محمد سرير و صداى محمد نورى پاييز به بازار موسيقى عرضه مي شود.

اين در حالى است كه قرار بود اين آلبوم اواخر تابستان به بازار موسيقى عرضه شود اما با رسيدن به روزهاى پايانى تابستان هنوز از آن خبرى نشده است .


/كنسرت هايي كه برگزار نشدند /


اما بودند در ماه گذشته كنسرتهايي كه به دلايلي برگزار نشدند .

کنسرت فرمان فتحعليان به خاطر کمبود سالن مناسب به پس از ماه مبارک رمضان موکول شد.

اين کنسرت ابتدا قرار بود از پنجم تا نهم مهر ماه برگزار شود اما به علت نبود سالن به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

ارکستر زهي "پارسيان" به سرپرستي "مازيار ظهير الديني" که قرار بود ‌٢٣ ،‌٢٤ و ‌٢٥ شهريورماه، در مجموعه فرهنگي انقلاب به اجراي ترانه ها و موسيقي هاي دهه ‌٦٠ و‌٧٠ بپردازد، به دليل اينكه امکان حذف قسمت دوم اين کنسرت که قراربود در اين بخش "هنريک ناجي "سوئدي بخواندوجود نداشت ، به ناچار کنسرت خود را حذف کرد. بنا به اين گزارش ، اين گروه برنامه هاي اجراي خود را در دوقسمت گنجانده بود ؛ در بخش اول به همراه اجراي موسيقي فيلم هاي مهم و شاخص تاريخ سينما، نمايش کليپ هايي از اين آثار سينمايي دهه ‌٦٠ و‌٧٠ نظير"محمد رسوالله "،" لورانس عربستان "، " پدر خوانده "، " رومئو وژوليت "، " جنگ ستارگان "، " ويلن زن روي بام "، " هفت دلاور "، " خوب، بد، زشت " و... از جمله فيلم هايي است که اجراي موسيقي و نمايش آنها به صورت همزمان به نمايش در نظر گرفته شده بود. به گزارش ايسنا در بخش دوم نيز ترانه هايي از "الويس پريسلي"،"فرانک سيناترا"، "بيتل "، "تام جونز" و... با صداي "هنريک ناجي" سوئدي گنجانده شده بود که براي حذف نکردن اين بخش مهم ومخاطب پسند به طور کلي اين کنسرت لغو گرديد.گروه "فاخته " به سرپرستي "رضا موسوي زاده " که قرار بود آبان ماه امسال در تالار وحدت به اجراي برنامه بپردازند، به دليل سخت بودن و نبودن حاشيه هاي امن براي گروه وسرپرست خودتصميم گرفتند خود را براي اجراي خارج از کشور مهيا کنند


/ موسيقي پاپ/


در حوزه موسيقي پاپ مجتبي کبيري، خواننده آلبوم‌هايي چون ساز مخالف، نفرين و ... در نظر دارد بعد از ماه مبارک رمضان کنسرتي را در يکي از تالارهاي تهران که هنوز به طور قطعي مکان آن مشخص نشده است، برگزار کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قرار بود اين کنسرت در تابستان اجرا شود که با تأخير، بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد

بزودي آلبوم جديد «محمد اصفهاني» که در دوبي ضبط شده، منتشر خواهد شد.

اين آلبوم که قرار بود اوايل شهريورماه همزمان در ايران، اروپا و کانادا منتشر شود با تاخير اوايل پاييز ماه انتشار خواهد يافت.

جديد ترين اثر "حسين زمان "نيز که قرار بود با عنوان "ايران من" منتشر شود ، نيمه ماه مبارک رمضان توسط شرکت سروش منتشر مي شود.

حسين زمان که سه سال از انتشار آخرين آلبوم او با عنوان "مشق عشق " گذشته است ، آلبوم "قصه نگفته " که در ابتدا عنوان " افسانه " داشته و به " ايران من " تغييرنام داد و آن هم نيز تغيير کرد، نيمه ماه مبارک رمضان توسط شرکت سروش منتشر مي شود.

شاهکار بينش‌پژوه» مشغول تدارک سومين آلبوم خويش با آهنگسازي بهروز صفاريان، پدرام کشتکار و نعيم مس‌چيان است


/انتشار آلبومهاي سنتي /


آلبوم "از فراق تا صبح" به صورت دونوازي تنبک وسنتور توسط داريوش زرگري،ايرج طباطبايي و جواد بطحايي و

آخرين هم نوازي چهار استادموسيقي ايراني، ياحقي، عبادي، شهناز و معروفي از آثاري هستند كه قرار بوده تااوائل مهر منتشر شوند .

آلبوم موسيقي «ديار مهر» نيز با آهنگسازي و سرپرستي «طهمورث پورناظري» به زودي به بازار موسيقي عرضه خواهد شد

اين آلبوم با ارکستر موسيقي ملي و با اشعار از مولانا، مجيد مصدق، اخوان ثالث و... خواهد بود.

حسين دهلوي نيزكتاب نت قطعه «فروغ عشق» که قطعه‌اي براي آواز و پيانوست را به زودي منتشر مي كند

او اين قطعه را سال‌ها پيش براي آواز پيانو نوشته که قبلاً زنده ياد «حسين سرشار» آن را به اجرا در آورده بود و در حال حاضر به علت عدم امکان اجراي اين اثر، کتاب نت آن را منتشر خواهد کرد. به گزارش ايسنا؛ علاوه بر آن قطعه‌اي بر روي يکي از اشعار «عطار نيشابوري» نيز براي آواز و پيانو نوشته بود که نت آن را نيز به زودي به چاپ خواهم رساند

كيوان ساكت " ، نوازنده تارنيز ، آلبوم " شبي با خورشيد " را منتشر مي كند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26283

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فعاليت هاي هنرمندان موسيقي سنتي، کلاسيک و پاپ ايران، در داخل و خارج از کشور در مهر ‌٨٤، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016