دوشنبه 4 مهر 1384

تنها اثر منتشرنشده‌ بزرگ علوي خاطرات رمان‌گونه‌ي وی، با عنوان "روزگار از‌ دست ‌رفته" در راه است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


تنها اثر منتشرنشده‌ي بزرگ علوي با عنوان «روز گار از دست رفته» در حال آماده‌سازي براي انتشار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين كتاب، خاطرات رمان گونه‌ي بزرگ علوي است كه توسط انتشارات نگاه به چاپ مي‌رسد.

ماني علوي ـ فرزند اين نويسنده نامي ـ كه در آلمان ساكن است، متن كتاب را در اختيار ناشر قرار داده است.

اين مؤسسه انتشاراتي همچنين به‌عنوان متولي چاپ آثار بزرگ علوي، در سال جاري چاپ هفتم چشمهايش، چاپ سوم موريانه و چاپ جديد ورق پاره‌هاي زندان را عرضه كرده و چاپ ششم حماسه ملي ايران را نيز زير چاپ دارد.

سال گذشته نيز چاپ دوم روايت و پنجاه و سه نفر و چاپ سوم گيله مرد، چمدان و سالاري‌ها منتشر شد.

به گزارش ايسنا، بزرگ علوي از دوستان نزديك صادق هدايت و يكي از اعضاي گروه معروف به ربعه بود. دوره دبيرستان و بخشي از تحصيلات دانشگاهي خود را در آلمان به پايان برد. سپس به گروه معروف به «53 نفر» پيوست. تمامي اعضاي اين گروه در سال 1316 دستگير و زنداني در سال 1320، بعد از فرار رضا پهلوي و با اعلام عفو عمومي، از زندان آزاد شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بعد از سقوط دكتر مصدق، علوي به اروپا رفت و مجددا در آلمان به حالت تبعيد، فعاليت‌هاي علمي و ادبي خود را ادامه داد. از اين سال تا زمان انقلاب، آثار او در ايران اجازه انتشار نداشت.

در سال 57، پس از پيروزي انقلاب اسلامي، مدتي در ايران زيست، سپس به آلمان بازگشت تا اينكه در سال 75 درگذشت.

مجموعه‌ي داستان ميرزا، سفرنامه اوزبك‌ها (سفر به شوروي و ديدار از ازبكستان)، رمان روايت، فرهنگ جامع فارسي- آلماني و ترجمه‌هاي باغ آلبالو (چخوف)، دوازده‌ ماه (پريشلي) و دوشيزه اورلئان (شيللر) ديگر آثار منتشرشده بزرگ علوي هستند كه در داستان‌هايش به آرمان‌هاي سياسي - حزبي مي‌پرداخت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26335

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تنها اثر منتشرنشده‌ بزرگ علوي خاطرات رمان‌گونه‌ي وی، با عنوان "روزگار از‌ دست ‌رفته" در راه است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016