سه شنبه 5 مهر 1384

شعرهاي منتشرنشده‌ فرخ تميمي در كليات اين شاعر منتشر مي شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


شعرهاي فرخ تميمي از سال 69 به بعد به چاپ نرسيده كه خانواده‌ي او احتمالا اين شعرهاي منتشرنشده را در كليات اين شاعر منتشر خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آخرين مجموعه‌ي شعر فرخ تميمي، گزيده‌ي شعرهاي او بود كه در سال 69 منتشر شد.

اين كتاب گزيده‌اي از شعرهاي مجموعه‌هاي آغوش، سرزمين پاك، خسته از بيرنگي تكرار، ديدار و از سرزمين آينه و خاك به اضافه‌ي شعرهاي جديد او از سال 56 تا 69 را در بر مي‌گرفت.

فرزند تميمي همچنين از قرار گرفتن شعرهاي منتشرنشده‌ي او بر روي سايت اينترنتي‌اش با آدرس farrokhtamimi.com خبر داده بود كه هنوز اين اتفاق رخ نداده است.

شعرهاي بعدي اين شاعر در زمان حياتش، در مجله‌هايي مثل آدينه، دنياي سخن و بخارا به چاپ مي‌رسد.

بعد از درگذشت تميمي در اسفندماه سال 81، بعضي از كتابهاي او مثل شور ذهن (داستان زندگي فرويد) و ترجمه‌ي ترانه‌هاي پينك فلويد (با م. آزاد) توسط انتشارات مرورايد و ثالث تجديد چاپ شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرخ تميمي سال 1312 در نيشابور به دنيا آمد و ذوق شعري او از دوران دبيرستان با شعرهايي در قالب چهارپاره و گاه آزاد كه اغلب درون مايه‌اي ملي داشت، شناخته شد.

از اين شاعر علاوه بر ترجمه‌هايي مثل ازرا پاوند، ساختار نوول، راينر ماريال ريلكه، دنيا از چشم هسه (گزين‌گويه‌هاي هرمان هسه) و مردان پوك (تي. اس. اليوت)، كتابي هم در بررسي زندگي و شعر منوچهر آتشي با عنوان پلنگ دره ديزاشكن به چاپ رسيده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26359

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شعرهاي منتشرنشده‌ فرخ تميمي در كليات اين شاعر منتشر مي شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016