پنجشنبه 28 مهر 1384

آلبوم "نقش خيال" با صداى همايون شجريان روانه بازار شد، شرق

آلبوم «نقش خيال» با صداى همايون شجريان

آلبوم «نقش خيال» با صداى همايون شجريان و آهنگسازى على قمصرى از سوى شركت دل آواز روانه بازار شد. اين آلبوم با مقدمه نوا شروع مى شود و در ادامه با قطعه «نقش خيال» غزلى از سعدى و تصنيفى از مولانا با نام «توبه شكن» ادامه پيدا مى كند.
همچنين اين مجموعه شامل غزل و تصنيفى از مولانا با نام هاى «با سواران» و «دواى دل» و نيز غزل «آواز گناه عشق» از سعدى است. همايون شجريان اين بار با آهنگسازى جوان ساخت اثرى اركسترال را تجربه كرده است كه علاوه بر سازهاى كلاسيك و ايرانى در اركستراسيون صداى گيتار را نيز مى شنويم و اركستر شامل تركيبى از سازهاى مختلف است كه اگر اين تركيب در موسيقى گروهى ديگر به كار مى رفت حتماً اثر نام موسيقى تلفيقى به خود مى گرفت اما نه نقش خيال موسيقى تلفيقى است و نه همايون شجريان اين نوع موسيقى را دوست دارد. او در مصاحبه اى گفته است: «ممكن است اين تلفيق براى مردم تازگى و جذابيت داشته باشد اما براى من زياد جالب نيست. به نظرم گيتار برقى و سنتور و تار در كنار هم رنگ آميزى زيبايى ندارد؛ من با تعصب به اين موضوع نگاه نمى كنم. به هر حال اين نوع موسيقى براى من مفهوم خاصى ندارد. بايد ببينيم كه هر كسى دنبال چه چيزى هست آنچه من به دنبال آن هستم در اين موسيقى نيست.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از اين همايون شجريان آلبوم هاى نسيم وصل، ناشكيبا و شوق دوست را به طور مستقل روانه بازار كرده است و اين چهارمين اثر او محسوب مى شود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26827

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آلبوم "نقش خيال" با صداى همايون شجريان روانه بازار شد، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016