شنبه 30 مهر 1384

بابك بيات: ديگر موسيقي فيلم نخواهم ساخت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


تا لحظه‌اي كه تكليفم در اين كار روشن نشود دست به ساخت موسيقي فيلمي نخواهم زد.

بابك بيات از سازندگان با سابقه‌ي موسيقي متن فيلم در گفت و گو با خبرنگار هنري ايسنا، ضمن اعلام اين مطلب گفت: من بيش از 18 سال به صورت سينه‌خيز در اين حرفه حركت كردم و موسيقي فيلم ساختم و باعشق و علاقه كارم را ادامه دادم و اگر صورت هزينه‌هاي و دستمزد من را در اين مدت نگاه كنيد از اينكه يك آهنگساز با اين همه زحمت چنين زندگي مي‌كند و در آمد كمي در حد يك كارمند داشته است خنده‌تان مي‌گيرد.

سازنده‌ي موسيقي و متن فيلم‌هاي عروسي خوبان، شايد وقتي ديگر و مسافران با بيان اينكه موسيقي‌هايي كه من مي‌سازم هميشه اركسترال بوده و هزينه‌هاي زيادي دارد توضيح داد: 20 ماه روي يك سريال كار كردم فقط به عنوان اينكه دلخوش كار كردن يك سريال با هويت باشم و همه‌ي سختي‌ها را با آغوش باز پذيرفتم در پايان هم همه فكر مي‌كنند تمام مبلغ قرارداد مربوط به من مي‌شود در حالي كه استوديو و نوازندگان مخارجي دارند كه يك آهنگساز بايد آنها را بپردازد و همه‌ي اينها بايد براي به اجرا درآوردن يك موسيقي فيلم هزينه شود.

وي كه قرار بود موسيقي فيلم حكم به كارگرداني مسعود كيميايي را بسازد درباره‌ي اين كار گفت: ما تايمي كه براي اين فيلم در نظر گرفته‌ايم 37 دقيقه موسيقي بود كه كمتر قسمتي از آن را مي‌توانستيم براي جاي ديگري مصرف كنيم كه در نهايت به دليل بالابودن هزينه‌ها و چند فكري بودن گروه دست‌اندركار، فيلم زيباي حكم را كنار گذاشتم و از دوست و همكارم مسعود كيميايي عذرخواهي كردم.

بيات با اظهار رضايت از حضور جوان در اين حرفه خاطرنشان كرد:‌ اما متاسفانه بسياري از اينها از آن حس موسيقايي و تخصص در موسيقي فيلم برخوردار نيستم و فقط آن را يدك مي‌كشم و چون كار ديگري بلد نيستم موسيقي فيلم مي‌سازم.

وي كه بعد از فيلم به من نگاه كن كار جديدي را انجام نداده است آرزوي پيشرفت براي موسيقي فيلم در ايران به ايسنا گفت: من از اين راه زندگي مي‌كردم اما هم‌اكنون حاضرم كار نكنم تا موسيقي فيلم در اين مملكت دست كساني باشد كه تخصص اين كار را دارا هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيات در پايان اظهار داشت: هم اكنون علاقه‌مند ساخت ترانه‌هايي هستم كه از اشعار و سطح خاصي برخوردار باشد مثل ترانه‌هايي كه قبل از انقلاب ساخته‌ام و هم اكنون به هر كدام از آنها مي‌بالم و گذشته و زندگي‌ام هر لحظه با من است و از آنها براي ملودي‌هاي داخل فيلم و در ترانه بهره مي‌گيرم.

كشتي آنجيليكا، عروس، نقطه‌ ضعف، اتوبوس، ولايت عشق، پهلوانان نمي‌ميرند، جهان پهلوان و افسانه‌ي سلطان و شبان از ديگر آثاري هستند كه بيات براي آنها موسيقي ساخته است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26872

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بابك بيات: ديگر موسيقي فيلم نخواهم ساخت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016