جمعه 13 آبان 1384

مهران مديري: شبهاي برره اثري ضدديني نيست، با حمايت مسقيم آقاي ضرغامي اين برنامه را توليد كرده‌ايم، انتخاب به نقل از شبستان

مهران مديری

خبرگزاري انتخاب : كارگردان تلويزيون گفت: بر خلاف نظر برخي از منتقدان، شب‌هاي برره يك اثر كامل ارزشي است.


مهران مديري، كارگردان شب‌هاي برره در گفت و گو با شبستان گفت:‌ اثر تهيه نكرديم كه بخواهيم به فرهنگ و ارزش‌هاي مردم خدشه‌اي وارد كنيم و آن‌ها را از دستاورد هاي مهم انقلاب اسلامي دور كنيم، بلكه مي‌خواستيم آن ها را با ارزش‌هاي اسلامي نزديك كنيم.

وي خاطر نشان كرد: برخي از منتقدان در روزنامه‌هاي مختلف عنوان كرده بودند كه با توليد شب‌هاي برره انديشه تماشاگر به سخره گرفته شده است.

و اين مجموعه همه ارزش‌ها را به باد انتقاد گرفته است، ولي از همين جا اعلام مي‌كنم آن‌ها سخت در اشتباه هستند، چون اين سريال با مطرح كردن موضوع‌هاي روز جامعه در قالب‌ داستان يا نمايش، برخي از مسائل را نقد مي‌كنند.

مديري يادآور شد: برخي از شبكه‌هاي تلويزيوني با تهيه و توليد آثار سطحي و نازل انديشه و تفكر بيننده را زير پا مي‌‌گذارند و خيلي راحت به اعتقادات ارزشي و معنوي آن‌‌ها لطمه وارد مي‌كنند.

كارگردان سريال تلويزيوني شب‌هاي برره، با انتقاد از نظر برخي از دست‌اندركاران تلويزيوني كه مدعي شده بودند اين سريال، يك اثر ضد ديني است، افزود: شب‌هاي برره، يك اثر ضد ديني نيست و كساني كه مي‌خواهند با اين عنوان زحمات تمام دوستان سازنده اين برنامه را زير سئوال ببرند، سخت در اشتباه هستند و ما با پيشنهاد و حمايت مسقيم آقاي ضرغامي اين برنامه را توليد كرده‌ايم.

مديري،‌نظر خود را در باره ساخت سريال مناسبتي چنين بيان كرد:‌توليد سريال‌هاي مناسبتي يك با مصرف است و فقط براي يك بار ديدن تهيه و توليد مي‌شود و اين با ذائقه تماشاگر سازگار نيست،‌بلكه هر اثري بايد در هر مقطعي از زمان بتواند بيننده را ارضا كند و او را جذب كند.

كارگردان سريال پاروچين،‌اظهار كرد: سريال‌هايي مانند امام علي(ع) و مريم مقدس آثاري است كه سازندگان آن سعي كرده‌اند مقطعي از تاريخ اسلام را به تصوير بكشند و در اين راه نيز موفق بوده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديري، تاكيد كرد: اگر در زمينه طنز فعاليت نمي‌كردم به طور حتم و با حمايت مسئولان تلويزيون در اين عرصه قدم برمي‌داشتم.

او در پايان با اظهار تاسف از ساخت آثار بسيار سطحي در قالب طنز، گفت: نبايد به كساني كه به اسم ساخت يك اثر طنز، اين مقوله را به سخره مي‌گيرند، ميدان داده شود كه بخواهند با توليد هر اثري وارد اين عرصه شوند چون اين مقوله بسيار ارزشمند است و خيلي از مسائل روزمره زندگي را مي‌توان در آن نشان داد.

Copyright: gooya.com 2016