شنبه 28 آبان 1384

ديدار جمعي از شاعران با منوچهر آتشی در سی سی يو، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات


جمعي از شاعران با منوچهر آتشي ديدار كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين شاعر معاصر كه پس از جراحي كليه در بيمارستان سينا بستري است‏، قرار بود روز شنبه مرخص شود، اما به‌خاطر ناراحتي قلبي به بخش ccu منتقل شده و تحت مراقبت‌هاي پزشكي است تا بررسي‌هايي روي وضعيت قلبش انجام شود.

عصر روز جمعه جمعي از شاعران و چهره‌هاي ادبي ازجمله مشفق كاشاني، قيصر امين‌پور، عليرضا قزوه، محمدرضا عبد‌الملكيان، عمران صلاحي، علي باباچاهي، سهيل محمودي، فاطمه راكعي، ساعد باقري، موسي بيدج و ناصر فيض با اين چهره‌ي ماندگار ديدار داشتند.

در جريان اين ديدار، مشفق كاشاني، منوچهر آتشي را ازجمله چهره‌هايي دانست كه به پرورش ذوق‌هاي جوان عنايت خاصي داشته و با ياد كردن از او به‌عنوان يك شخصيت برجسته در كنار بعد فرهنگي‌اش، به خبرنگار ايسنا گفت: آتشي نه تنها در شعر نو از سرآمدان و شاعران برجسته است، بلكه در شعر كلاسيك هم با مطالعات وسيعي كه دارد، از شاعران صاحب نام است.

عليرضا قزوه نيز با تاكيد بر حمايت آتشي از شاعران جوان و اينكه او از شاگردان خوب نيما، صاحب سبك و انسان خوبي است، به شعر او براي حادثه حمله ناوگان آمريكايي به هواپيماي ايران اشاره كرد و گفت: بعضي‌هاي مي‌گويند آتشي براي مسائل اجتماعي و دفاع مقدس كاري نداشته، اما اين حادثه‌اي بود كه آتشي عكس‌العمل ملي خود را به آن نشان داد.

قزوه همچنين تصريح كرد: با صحبت‌هايي كه در مطبوعات بر ضد ايشان صورت مي‌گيرد، كاملا مخالفيم. استاد مشفق كاشاني و محمود شاهرخي، قيصر امين‌پور و محمدرضا عبدالملكيان سرمايه‌هاي شعر انقلاب‌اند و اگر كسي مي‌خواهد نظر بدهد، بايد اينها باشند.

محمدرضا عبدالملكيان نيز در گفت‌وگويي عنوان كرد: آتشي يكي از چهره‌هاي شاخص شعر نيمايي است، با ويژگي‌هاي خاص شعري خود. نگاه ويژه و زبان ويژه در قالب شعر نيمايي در كار آتشي به نحوي گره ‌خورده است كه شعر او را شعري متمايز و برجسته كرده است. اقليم خاص جنوب با ويژگي‌هاي اجتماعي آن خطه نيز از نكات متفاوت و متمايز شعر آتشي است.

او همچنين خاطرنشان كرد: از همان كتاب اول يعني از «آهنگي ديگر» كه شعر‌هاي بيست و چند سالگي آتشي است تا شعر معروف «اسب سپيد وحشي» كه نسل ما با اين شعر بزرگ شده و زندگي كرده است، بيان‌گر شاعري بزرگ و «آخرين بازمانده شاگردان بلافصل نيما» ست كه ما بوي نيما و سپهري و اخوان شاملو و فروغ را اكنون در شعر‌هاي آتشي استشمام مي‌كنيم.

فاطمه راكعي نيز به خبرنگار ايسنا گفت: آتشي علاوه بر اينكه يكي از رهروان واقعي راه نيماست كه در قيد حيات است، از جهت درجه شعر و شعريت، آثارش در كنار بزرگان شعري مانند شاملو و اخوان و ديگران قرار مي‌گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او افزود: به علاوه از نظر روحيات عالي انساني، مهرباني، بزرگواري، بعد معنوي، روحيه متعالي و دوستي قلبي و همكاري‌هاي هميشگي كه با شاعران انقلاب داشته و همكاري ارزشمند با وزارت ارشاد، همه سبب مي‌شود آتشي به عنوان يك شخصيت برجسته، دوست داشتني و قابل احترام كه حق استادي دارد، تلقي شود و به او به عنوان يك پدر و يك استاد نگاه مي‌كنيم.

راكعي همچنين با اشاره به برگزيده شدن مجموعه‌ي شعر آتشي به عنوان كتاب سال يادآور شد: همكاري او با جايزه بين‌المللي شعر و نيايش بسيار ارزشمند و پاسدار انديشه‌هاي متعالي است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27434

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار جمعي از شاعران با منوچهر آتشی در سی سی يو، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016