شنبه 10 دي 1384

انتشار آثار استاد محمدرضا لطفى، وبلاگ محمدرضا لطفي

وبلاگ محمدرضا لطفی


بعد از آثارى كه آواى شيدا بعد از شروع فعاليت مجدد خود منتشر كرد، در همين سرى سى دى هاى اين شركت كه همگى از آثار محمدرضا لطفى هستند، وارد بازار شد.
قافله سالار يكى از آنها است كه شامل كنسرت موسيقيدان دور از وطن در سال ۱۳۶۴ در فلورانس ايتاليا است. لطفى كه آن سال ها در ايران زندگى مى كرد- اگرچه چند ماهى به ايتاليا سفر كرده بود- و در موسيقى براى خود قافله سالارى بود و هنوز هم هست و با اينكه فعاليتى در ايران ندارد، همچنان محبوب است. قافله سالار حالا دوباره منتشر شده است و مثل آثارى كه به تازگى آواى شيدا به بازار داده شامل شرحى از محمدرضا لطفى است. قافله سالار انگار شرحى است از دورى هاى اين نوازنده از وطن كه در تمام آنها غمى نهفته است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«بيا بيا دلدار من/ درآ درآ در كار من» يا «سمن بويان غبار غم چو بنشينند بنشانند/ پرى رويان قرار از دل چو بستيزند بستانند» قافله سالار تكنوازى تار و سه تار و همچنين آوازخوانى هاى لطفى را دربرمى گيرد كه تمام آن بر پايه بداهه است و در دو دستگاه راست پنجگاه و نوا اجرا شده است.
لطفى مى گويد: «با اينكه اجراى بداهه اين دو دستگاه كار بسيار دشوارى بود، اما با توجه به لزوم شناساندن اين دو دستگاه ريسك بداهه نوازى را پذيرفتم. در نتيجه قطعات تازه اى خلق شد كه امروزه در خاطره موسيقى اين مرز و بوم باقى مانده است.»
آواز لطفى براى كسانى كه فقط صداى ساز او را شنيده اند در اين اثر تجربه شنيدارى خوبى است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28171

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتشار آثار استاد محمدرضا لطفى، وبلاگ محمدرضا لطفي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016