شنبه 17 دي 1384

نوآوری در "شب های برره" دیده می شود؛ مجموعه شب های برره بد آموزیی ندارد، مهر

دکتر فریدون آزما گفت : مجموعه "شب های برره" کار موفقی است. علاوه بر آن ساخت مجموعه های طنز روتین کار بسیار مشکلی است و نوشتن چنین سریال هایی کار ساده ای نیست، حتی برخی از سوژه هایی که در مجموعه "شب های برره" کار می شود، به حدی نو است که شاید از زمان آن 24 تا 48 ساعت، بیشتر نگذشته باشد.

دکتر فریدون آزما، استاد دانشگاه ، در گفت و گو با خبرنگار تلویزیونی "مهر" درباره مجموعه " شب های برره " گفت : " شخصاً سریال طنز "شب های برره" را موفق ارزیابی می کنم، چرا که تمامی قشرها (هیات دولت، مجلس، اساتید دانشگاه، بچه ها و...) از دیدن این مجموعه سرگرم می شوند. البته باید اشاره کنم که بعد از اینکه مهندس عزت الله ضرغامی به ریاست صدا وسیما منصوب شدند، رویکرد برنامه های تلویزیون هم تغییر کرد و شرایط دیگری در سیما به وجود آمد. در واقع به نظر می رسد که از ریاست صدا وسیما گرفته تا معاونت و مشاوران سیما، همگی دست به دست هم دادند که تولید مجموعه های موفق بیشتر شود. نتیجه این همکاری مجموعه ای چون " شب های برره " شده است که به نظرم جزو سریال های موفق تلویزیون است. از سوی دیگر در زمانی که آقای لاریجانی، ریاست صدا و سیما را به عهده داشت، روی این موضوعات کار نمی شد."

این کارشناس رسانه ، با اشاره به این که من برخلاف برخی که معتقدند این مجموعه بدآموزی دارد و خیلی نگران این مساله هستند، نظر عکس دارم، گفت: " الفاظی که در این مجموعه میان بازیگران رد و بدل می شود، همانند موجی است که بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود. البته ما بارها شاهد بودیم که در اثر دیدن مجموعه های طنز، تکیه کلام هایی به زبان بچه ها و بزرگتر افتاده است، اما بعد از مدتی که پخش مجموعه مذکور به پایان می رسد، گفتن این الفاظ هم فراموش می شوند. بنابراین رد و بدل شدن این الفاظ اشکالی ندارد و لازم نیست که ما نگران این قضیه باشیم."

دکتر آزما در ادامه خاطر نشان کرد: " مجموعه "شب های برره" نه تنها برای مخاطبان سرگرم کننده است، بلکه نکاتی که دراین مجموعه ارائه می شود، آموزشی هم است. در واقع دست اندرکاران این مجموعه، با ترکیب بخش سرگرم کننده و آموزشی، مجموعه ای موفقی را ارائه دادند. همچنین در چهارچوب فیلمنامه ، ما شاهد بداهه بازیگران درحین بازی هم هستیم. در کل این مجموعه سوپاپ اطمینان در میان مخاطبان فراهم کرده است."

این کارشناس رسانه افزود: " در این مجموعه در مقایسه با دیگر مجموعه های طنز، نوآوری دیده می شود و همین که عوامل این سریال جرات کردند که شروع به ساخت چنین مجموعه ای کنند و هم اکنون ادامه دادند، جای تشکر دارد، چرا که ساخت مجموعه های طنز روتین، کار بسیار مشکلی است و نوشتن چنین سریال هایی کار ساده ای نیست، حتی برخی از سوژه هایی که در مجموعه "شب های برره" کار می شود، به حدی نو است که شاید از زمان آن بیش از 24 تا 48 ساعت نگذشته باشد. البته عوامل این سریال سعی دارند که با رعایت خطوط قرمز به زیبایی روی موضوعات انگشت گذاشته و آن را به تصویر بکشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28276

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نوآوری در "شب های برره" دیده می شود؛ مجموعه شب های برره بد آموزیی ندارد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016