سه شنبه 27 دي 1384

متن نامه سرگشاده عزت الله انتظامی به نمايندگان مجلس برای افزايش بودجه تئاتر، مهر

عزت‌اله انتظامی، آقای بازیگر، با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار افزایش بودجه تئاتر برای حل مشکلات جامعه تئاتری در سال 85 شد.


به گزارش سرویس فرهنگ و هنر "مهر"، متن نامه انتظامی به عنوان رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر به نمایندگان مجلس به این شرح است:

"نمایندگان محترم و گرامی ما در مجلس شورای اسلامی، من به خوبی می‌دانم که شما بر این باور یقیق دارید که زیرساخت‌های جامعه پویا و مترقی بدون توجه خاص به ساختار فرهنگی، انسجام لازم را ندارد. اگر معماران و مهندسان با تکیه بر علم و دانش، شهرها را می‌سازند، بی‌شک هنرمندان، معماران خیال‌انگیز فضایی هستند که بنیان فرهنگی و بینش مردمان را طراحی و هدایت می‌کند. انقلاب ما نیز به فرموده امام (ره) با اندیشه فرهنگی و با ذکر عنوان "انقلاب فرهنگی" توسط معمار آن رخ داد.

صادقانه بگویم انگیزه من در نگارش این نامه بیان حقایقی بود که رسانه‌ها این روزها از زبان هنرمندان پیر و جوان، پیرامون ارزش و اهمیت و مخصوصاً مظلومیت هنر تئاتر منعکس کردند. این همه حرف و حدیث برای تئاتر و به خاطر تئاتر مرا به شوق آورد و از سوی دیگر دردهای کهنه‌ام را زنده کرد، به علی نصیریان آفرین گفتم به خاطر هشدارش که مبادا امیدواری اهالی تئاتر به یأس بدل شود. همین طور نامه اهالی تئاتر به ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت، نامه هنرمندان تئاتر دفاع مقدس که گفته بودند "توقع داریم دولت نگران اوضاع مالی حوزه تئاتر باشد."

به من حق بدهید که برای تئاتر نگران باشم، وقتی به معیشت هنرمندان تئاتر مخصوصاً در شهرستان‌ها فکر می‌کنم نمی‌توانم نگرانی‌ام را پنهان کنم. شما عزیزان در خانه ملت به نیکی از اهمیت تئاتر به عنوان هنری بزرگ و فرهنگساز آگاهید، شما هم در این روزها همصدا با هنرمندان از تئاتر گفتید، ریاست محترم مجلس، اعضای محترم کمیسیون‌های فرهنگی و بودجه و برنامه‌ریزی، این سخنان ما را امیدوار کرد. بر خود فرض دانستم که بگویم ما را و خود را دریابید که خود مایید و اکنون در خانه‌ای نشسته‌اید که همه نگاه‌های منتظر هنرمندان تئاتر به سوی شماست. نگاه‌ها از تمامی سرزمین پهناور ایران، شهرها و روستاها و هر جای این جغرافیا که یک ایرانی حضور دارد، به اندیشه و تصمیم شما دوخته شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

توقع ما چیزی دور از هدف و برنامه‌های فرهنگی این دیار نیست. بی‌هیچ گزافه‌گویی در هیچ دوره‌ای همچون سال 84، نور امید در میدان تئاتر ایران بدین سان دمیده نشده بود. جدی گرفتن مقوله تئاتر از سوی ریاست محترم جمهوری، وزیر، رسانه‌ها و مجالس بحث و گفتگو، همه نشانه‌های امید برای رسیدن تئاتر به سامان بهتر بود.

بنابراین انتظار داریم در بررسی لایحه بودجه سال 85 سهم فرهنگ و هنر به تبع آن بودجه تئاتر را چنان ببینید که در شأن این هنر مرکب، فاخر، تاثیرگذار در فرایند برنامه‌های فرهنگی ایران اسلامی باشد.

از امروز مرکب تصمیم‌گیری در دستان شماست جناب آقای حداد عادل! شما و تمامی خواهران و برادران در مجلس، بدانید تاریخ توجه خاصتان را در جهت تقویت بودجه فرهنگی و تئاتر ثبت خواهد کرد."

با عرض ادب و احترام
عزت‌اله انتظامی
رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28392

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متن نامه سرگشاده عزت الله انتظامی به نمايندگان مجلس برای افزايش بودجه تئاتر، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016