دوشنبه 17 بهمن 1384

زندگينامه حرفه‌اي و هنري مهين اسكويي در كتاب "... و از آن سالها روزها گذشت"، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر


كتاب زندگينامه حرفه‌اي و هنري مهين اسكويي با عنوان «... و از آن سالها روزها گذشت» به قلم آناهيتا غني‌زاده توسط نشر قطره منتشر مي‌شود.

غني‌زاده با اعلام اين خبر به خبرنگار هنري ايسنا، گفت: اين كتاب بخش اعظمي از پروژه پايان‌نامه دوره فوق‌ليسانس من است كه اختصاص در دوره حيات وي زير نظر خود خانم اسكويي به زندگي حرفه‌اي و هنري ايشان پرداخته است.

وي در ادامه با اظهارتاسف از عدم چاپ اين كتاب همزمان با حيات مهين اسكويي، گفت: نگارش اين كتاب از سال 80 آغاز شده است و حاصل چند سال زندگي من با خانم اسكويي است كه زير نظر مستقيم خودشان به نتيجه رسيده است و من آنچه در توان داشتم به كار بستم تا كتاب حاوي زندگي حرفه‌اي و هنري ايشان را در حضور و هنگام بودنشان به دست ايشان برسانيم ولي دريغ و افسوس و حسرت كه اين تلاش بر دل من و ايشان ماند.

غني‌زاده همچنين درباره محتواي كلي اين كتاب، گفت: اين كتاب مستند بخشي از تاريخ تئاتر كشور ما است كه علاوه بر پرداختن به زندگينامه حرفه‌اي مهين اسكويي مجموعه گفت‌وگوهاي مفصلي هم با افرادي چون توران مهرزاد، عباس جوانمرد، جعفر والي، نصرت كريمي، محمود دولت‌آبادي، احمد دامود، سيروس ابراهيم‌زاده، شمسي فضل‌اللهي، بهروز غريب‌پور و زنده ياد مهدي فتحي را در بردارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اضافه كرد: در بخش سوم اين كتاب مجموعه عكسهاي گرانبهايي از فعاليتهاي مهين اسكويي، تئاترهاي اجرا شده توسط ايشان، فعاليتهاي تئاتر آناهيتا و ... نيز كه توسط هوشمند هنركار جمع‌آوري شده است به چاپ رسيده است البته در بخش دوم زندگي حرفه‌اي و هنري ايشان از مطبوعات و روزنامه‌ها و كتابهاي آن دوران استفاده شده است.

نويسنده كتاب « ... و از آن سالهاف روزها گذشت» در پايان، گفت: حاصل تمام نشستهاي من با خانم اسكويي است كه واقعا به سختي انجام شده است چون جلب كردن اعتماد ايشان واقعا سخت بود و از طرفي من طي اين مدت به نوعي آرشيو تمام دوره فعاليت هنري ايشان را در سينه‌ام ثبت كردم و بخش زيادي از آن را در اين كتاب مكتوب كرده‌ام واميدوارم كه مسئولان ارشاد هر چه زودتر وضعيت چاپ اين كتاب را مشخص كنند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28726

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زندگينامه حرفه‌اي و هنري مهين اسكويي در كتاب "... و از آن سالها روزها گذشت"، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016