سه شنبه 25 بهمن 1384

احمدرضا احمدی: مجلس باید قبل از هر چیز به بیمه نویسندگان توجه کند، مهر

- نویسندگان مسن مشکلات بیشتری دارند

احمد رضا احمدی - شاعر و نویسنده کودک و نوجوان ، گفت : بسیاری از نویسندگان تحت هیچ بیمه ای قرار ندارند و متاسفانه برای اختصاص مستمری به نویسندگان نظام ارزشیابی جامعی وجود ندارد .

این نویسنده در گفتگو با خبرنگار کتاب مهر ، درباره طرح پیشنهادی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، گفت : طرح بیمه نویسندگان یکی از ضرورت های است که در وهله اول مجلس شورای اسلامی می تواند در مور آن اقدام کند .

وی تصریح کرد : من پس از گذشت سالها فعالیت در حوزه ادبیات و انتشار ده ها کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، هنوز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستم و از این بایت مشکلات زیادی دارم .

احمد رضا احمدی در ادامه افزود : بیمه ای که من از آن استفاده می کنم سالیانه در حدود 600هزار تومان برای امر درمان می پردازد در حالی که برای عمل جراحی چشم در ابتدای سال جاری رقمی در حود یک و نیم میلیون تومان پرداختم .

وی تصریح کرد : بسیاری از نویسندگانی که کارمند دولت و یا ادارات غیر دولتی دیگر نبوده اند ، مشکلات به مراتب بیشتری دارند و نویسندگان مسن تر برای پرداخت هزینه های درمانی ناتوان هستند .

احمد رضا احمدی تصریح کرد : نویسندگانی در سن و سال ما مراجعه زیادی به پزشک دارند ولی دفترچه های بیمه ای که من از آن استفاده می کنم فقط برای ویزیت دکتر و رادیولوژی قابل استفاده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی همچنین از نظام ارزشیابی نویسندگان توسط وزارت ارشاد برای دریافت مستمری انتقاد کرد و گفت : ملاک های ارزشیابی نویسندگان به صورت شفاف مشخص نشده است و به نظر می رسد اگر طرح انجمن قلم ایران در این زمینه به تصویب می رسد خیلی راهگشا بود که هنوز از سرنوشت این طرح خبری نداریم .

احمدی در ادامه گفتگو با مهر ، از نمایندگان مجلس خواست در نظام ارزشیابی جدیدی که طراحی می کنند هیچ تبعیضی میان نویسندگان و اهل قلم قائل نشوند .

در همين زمينه:

27 مهر » احمدرضا احمدى در سى سى يو، شرق
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28834

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدرضا احمدی: مجلس باید قبل از هر چیز به بیمه نویسندگان توجه کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016