شنبه 27 اسفند 1384

بهمن قبادي از توقف فيلمبرداري "نيوه مانگ" خبر داد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


پروژه ي نيوه‌ مانگ (نيمه ماه ) بهمن قبادي كه فيلمبرداري آن از چند ماه گذشته در كردستان آغاز شده بود ، در شرف تعطيلي قرار گرفت.


بهمن قبادي ضمن اعلام اين موضوع به خبرنگار هنري ايسنا گفت: به دليل عدم همكاري فارابي در پرداخت سهميه ي نگاتيو، فيلمبرداري «نيوه‌مانگ» طي چند روز آينده متوقف خواهد شد.

قبادي نداشتن نگاتيو را عامل اصلي تعطيلي اين پروژه دانست .


كارگردان «لاك پشتها هم پرواز مي‌كنند» در ادامه گفت : آنقدر که مسئولين سينمايي کشور نگران وضعيت ابتذال و جلوگيري از آن در سينماي ايران هستند ، بايد تبعيض هايي را که ميان فيلمسازان وجود دارد را نيز از بين ببرند .


بهمن قبادي در ادامه تصريح كرد: من درخواست پروانه ساخت نكردم و فقط به دليل اينكه تجهيزات به من بدهند درخواستي دادم كه اين تجهيزات نيز به من داده نشد و انجمن سينماي دفاع مقدس نيز اين پروژه رابه دليل دادن تجهيزات‏، رد كرد بنابراين من از راه هاي ديگر تجهيزات نظامي همچون اسلحه را تهيه كردم ! در زمينه دوربين و امكانات فيلمبرداري نيز هيچ امكاني در اختيار ما نبود و براي گرفتن دوربين و نگاتيو با چند برابر قيمت به لندن رفتم و از آنجا تهيه كردم.

وي تاكيد كرد: نود درصد فيلمبرداري نيوه مانگ انجام شده و پروژه فقط به دليل نداشتن ده حلقه نگاتيو بيشتر متوقف مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي كه چندي قبل همزمان با اكران عمومي «لاك پشتها هم پرواز مي‌كنند» مطرح كرده بود كه ديگر در ايران فيلم نخواهد ساخت در پاسخ پرسشي دراينباره به ايسنا گفت: من همچنان بر سر حرف خود هستم اگرمي‌بينيد فيلمي را جلوي دوربين بردم از همين جا اعلام مي‌كنم اين فيلم در ايران ساخته نمي‌شود در يك ناكجاآباد فيلمبرداري مي‌شود كه پاي هيچ کسي به آنجا نرسيده است و نخواهد رسيد!.

نيوه مانگ كه گلشيفته فراهاني‏، حسن پورشيرازي و هديه تهراني و ... در آن حضور دارند براي بزرگداشت موتزارت ساخته مي‌شود.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29388

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهمن قبادي از توقف فيلمبرداري "نيوه مانگ" خبر داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016