چهارشنبه 3 خرداد 1385

تلاش قمر آريان براي انتشار يادداشت‌هاي به‌جامانده‌ از عبدالحسين زرين‌كوب، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


قمر آريان ابراز اميدواري كرد مجموعه‌ي يادداشت‌هاي عبدالحسين زرين‌كوب را براي انتشار در سال جاري آماده كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجموعه‌ي يادداشت‌هاي باقي‌مانده از استاد زرين‌كوب در زمينه‌هاي مختلفي از جمله: فلسفه، تاريخ، ادبيات و عرفان است و به حوزه‌هاي كاري او مربوط مي‌شود.

زرين‌كوب كتابخانه‌اش را به دايره‌المعارف بزرگ اسلامي هديه كرده كه يادداشت‌هايش نيز بخشي از آن است. همسر زرين‌كوب روزهاي سه‌شنبه در محل دايره‌المعارف بزرگ اسلامي به گرد‌آوري و ساماندهي آن‌ها مي‌پردازد و همچنين بقيه‌ي روزها بخشي را كه در منزل مانده، طبقه‌بندي مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آريان با ابراز نگراني از اين‌كه در نبودنش اين يادداشت‌ها پراكنده باشند و به سرانجام نرسند، گفت، سعي دارد در سال جاري آن‌ها را در قالب كتابي منتشر كند.

كتاب‌هايي همچون تاريخ مردم ايران پيش از اسلام، تاريخ مردم ايران بعد از اسلام، بامداد اسلام، كارنامه اسلام، ارزش ميراث صوفيه، پله‌پله تا ملاقات خدا، سر ني، با كاروان حله، پير گنجه در جستجوي ناكجاآباد ... و شعر بي‌دروغ، شعر بي‌نقاب از جمله آثار منتشرشده‌ي زرين‌كوب هستند كه در سن 77 سالگي در 24 شهريورماه سال 1378 درگذشت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30118

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تلاش قمر آريان براي انتشار يادداشت‌هاي به‌جامانده‌ از عبدالحسين زرين‌كوب، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016